امام جمعه بندرعباس گفت: دشمنان و بدخواهان به دلیل درک نادرست از جامعه اسلامی سعی داشتند در دهه محرم امسال اخلال ایجاد کنند اما شور و شعور حسینی جوانان توطئه دشمنان را خنثی کرد.

به گزارش هرمیزان، حجت‌الاسلام محمد عبادی‌زاده در خطبه‌های نماز جمعه روز عاشورا افزود: در روزهای گذشته معاندان تبلیغاتی را برای تحریم شرکت در عزاداری‌ها یا پوشیدن پیراهن مشکی به راه انداخته بودند تا حرمت محرم را بشکنند اما شکست خوردند.

وی تصریح کرد: ماه محرم چنان جایگاهی نزد مردم ایران دارد که در گذشته حتی افرادی که ممکن بود در مواردی چندان خوشنام نباشند در دهه محرم و به حرمت امام حسین (ع) دست به هیچ کار خلافی نمی‌زدند.

خطیب جمعه بندرعباس ضمن قدردانی از اقشار مختلف مردم تصریح کرد: در کنار عزاداری‌ها باید فضیلت‌های عاشورا نیز زنده نگه داشته شوند که مقابله با ظلم و قبول نکردن ذلت مهم‌ترین فضیلت‌های این رویداد است.

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده در بخش دیگری از خطبه‌ها خاطرنشان کرد: به تازگی شاهد تحرکات مذبوحانه آمریکایی‌ها به بهانه برقراری امنیت در خلیج فارس هستیم در حالی که خودشان دلیل اصلی ناامنی هستند و کشورهای منطقه نیز این نکته را دریافته‌اند.

به گفته نماینده ولی فقیه در هرمزگان آمریکا به دنبال در دست گرفتن نبض انرژی منطقه است و می‌خواهد در برابر اتحاد کشورهای اسلامی خودی نشان بدهند اما نمی‌دانند به تعبیر رهبری دوران «بزن و دررو » گذشته است و کوچک‌ترین اقدام آنها علیه نفتکش‌ها و منافع ایران با پاسخ شدید و مقابله به مثل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی مواجه می‌شود.

وی در آخرین بخش سخنان خود از اقدام جدید برای حل مشکل پمپ بنزین‌ها در بندرعباس و حل مشکل قاچاق سوخت تشکر کرد و خواستار استمرار برنامه‌ها برای حل اساسی این مشکلات شد.

نمازگزاران و عزاداران حسینی در بندرعباس، پس از اقامه نماز جمعه توطئه جدید برخی کشورهای غربی در اهانت به قرآن کریم را محکوم کردند و با سر دادن شعار انزجار خود را از این اقدامات اعلام کردند.

انتهای پیام/