معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: چهار مورد گرمازدگی ‌در مراکز درمانی شهرستان‌های بوموسی، بندرعباس، قشم و بستک ثبت شد.

به گزارش هرمیزان، دکتر حسن زارعی صبح امروز (۱۳ مردادماه) در تشریح این خبر، افزود: گرمی هوا موجب از دست دادن مقادیر زیاد آب و الکترولیت از بدن می‌شود و به همین سبب به ساکنان هرمزگان توصیه می شود که در اوج گرما از منزل خارج نشوند.

وی ادامه داد: در ساعات تابش کمتر آفتاب مثل اول صبح و انتهای عصر از منزل خارج شده و از وسیله نقلیه دارای کولر استفاده کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اضافه کرد: افراد مقدار مناسب آب بنوشند، پوست و اعضای بدن کمتر در معرض آفتاب قرار گیرد و از کلاه با سایه زیاد و کرم‌های ضد آفتاب استفاده کنند.

وی تأکید کرد: لباس مناسب و با الیاف نخ طبیعی و میزان کم پلی استر و با رنگ روشن که کمتر نور جذب کند، پوشیده شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خاطرنشان کرد: افراد با بیماری‌های قلبی، کلیوی و مصرف کنندگان داروهای ضد فشار خون باید احتیاط بیشتری داشته باشند چون ممکن است دردهای قلبی در اثر شدت گرما افزایش یابد، البته کرامپ های عضلانی هم می تواند خودش را به شکل آنژین نشان دهد.

وی بیان کرد: افرادی که کارشان زیر آفتاب هست نیز باید ساعت کاری شان به گونه ای تغییر یابد که کمتر در معرض تابش آفتاب باشند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اضافه کرد: بدن کارگران باید پوشیده بوده و حتماً از پوشش مناسب استفاده کنند تا از تبخیر زیاد آب از طریق پوست جلوگیری شود.

انتهای پیام/