استاندار هرمزگان گفت‌: استان هرمزگان توانست در میزان رشد اقتصادی رتبه نخست کشور در حوزه دستیابی به اهداف برنامه هفتم توسعه را کسب کند.

به گزارش هرمیزان،

مهدی دوستی روز پنجشنبه با اعلام این خبر افزود: مطابق اعلام کشور و انتشار آمار اقتصادی، استان هرمزگان توانسته است در رشد اقتصادی رتبه اول کشور را از نظر دستیابی به اهداف برنامه هفتم توسعه در سال ۱۴۰۱ که سال پایه این برنامه بود، کسب کند.

وی با تاکید بر اهمیت این خبر و با اشاره به اینکه ما یک برنامه ابلاغی و یک عملکرد داشتیم، بیان کرد: نسبت عملکرد به برنامه، درصد تحقق برنامه خواهد شد، در این حوزه هرمزگان با تحقق ۸۸ درصدی توانست رتبه نخست کشور را کسب کند.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان اظهار کرد: متوسط کشور در این حوزه ۴۱ درصد بوده که هرمزگان توانسته بیش از ۲ برابر متوسط کشوری عملکرد داشته باشد، همچنین اختلاف ما با استان دوم حدود ۱۸ درصد است که نشان دهنده فعالیت خوب استان در این حوزه بوده است.

وی تصریح کرد: تمامی شاخص‌های اقتصادی استان خود را در رشد اقتصادی نشان می‌دهد و اینکه سازمان برنامه این رشد را اعلام کرده با زحمت مردم و به ویژه بخش خصوصی استان که بار اصلی رشد را بر دوش می‌کشد و مدیرانی که در استان تلاش دارند این اتفاق بسیار مبارک رخ داده است.

دوستی با تاکید بر اینکه این آمار یک شاخص ترکیبی است و در سطح ملی برای استان هرمزگان اتفاق بسیار خوبی بود گفت: از نظر من این رتبه از تمامی آمارها و رتبه‌هایی که تاکنون هرمزگان کسب کرده دارای اهمیت بسیار بیشتری است چرا که رشد اقتصادی تجمیع همه رشدها و سیاست‌گذاری‌ها و اقدامات و منطبق بر نتیجه و خروجی است که همین امر بر اهمیت مسئله می افزاید.

انتهای پیام/