ژاپن با پیروزی مقتدرانه مقابل ایران به مقام قهرمانی والیبال آسیا رسید.

به گزارش هرمیزان، تیم‌های ملی والیبال ایران و ژاپن از ساعت ۱۸ شنبه، چهارم شهریور در فینال قهرمانی آسیا به مصاف هم رفتند که این دیدار سه بر صفر  به سود ژاپن تمام شد تا سامورایی ها در جهنم ارومیه به مقام قهرمانی برسند و ایران در هت تریک پیاپی قهرمانی ناکام بماند. ایران پیش از این در سالهای ۲۰۱۹ و ۲۰۲۱ قهرمان شده بود.

ترکیب تیم ایران: محمد موسوی، میلاد عبادی‌پور، میثم صالحی، امین اسماعیل‌نژاد، محمد ولی‌زاده، محمدطاهر وادی و محمدرضا حضرت‌پور

سرمربی: بهروز عطایی

ترکیب تیم ژاپن: یوکی ایشیکاوا، ماساهیرو سکیتا، تایشی اونودرا، آکیهیرو یامااوچی، ریو یاماموتو، یوجی نیشیدا و ران تاکاهاشی

سرمربی: فیلیپ بلین

ست اول: ۲۵ بر  ۲۰ ژاپن 

ژاپن امتیاز اول این ست را بعد از یک رالی زیبا گرفت. حساسیت مسابقه باعث شد تا دو تیم پایاپای پیش بروند اما در ادامه تیم ملی ۱۱ بر ۹ جلو افتاد.

ژاپن ۱۴ بر ۱۳ جلو بود که میلاد عبادی‌پور اسپک خود را بدون برخورد به دست بازیکن حریف به بیرون زد. اسپک ژاپن بدون دریافتی از سمت ایران تبدیل به امتیاز شد و این تیم ۱۶ بر ۱۳ جلو افتاد.

میثم صالحی با دو اسپک تماشایی دو امتیاز برای ایران گرفت. صالحی که در این لحظات ستاره تیم ایران بود باز هم امتیاز گرفت اما اسماعیل‌نژاد سرویس خود را بیرون زد تا ایران همچنان ۱۹ بر ۱۷ از ژاپن عقب بیفتد.

محمد موسوی نتوانست به پاس سرعتی وادی ضربه بزند و ژاپن یک امتیاز دیگر گرفت.

عطایی سه تعویض انجام داد و کاظمی، جواد کریمی و همایونفرمنش را به بازی آورد اما کارساز نبود و ژاپن ست اول را ۲۵ بر ۲۰ برد.

حاشیه‌ها: 

کیومرث هاشمی سرپرست وزارت ورزش و جوانان هم در سالن حضور دارد.

ظرفیت سالن غدیر ارومیه ۶ هزار نفر است اما در بازی فینال امروز ۸ هزار تماشاگر که ۲ هزار نفر زنان هستند، حضور دارند. علاوه بر این هزار نفر هم  عوامل اجرایی در سالن مسابقه حضور دارند.

تماشاگران هنگامی که بازیکنان تیم ژاپن در خط سرویس قرار می‌گیرند، به حدی شیپور و سوت می‌زنند که تعداد زیادی از حاضران گوش‌های خود را می‌گیرند.

ست دوم: ۲۵ بر ۱۸ ژاپن

بازیکنان ایران در این ست شروع بدی داشتند و  بدون تمرکز سرویس می‌زدند. از چهار امتیازی که ژاپن در ابتدای این ست به دست آورد، سه امتیاز مربوط به اشتباه سرویس ایران بود.

میلاد علادی‌پور هم اسپک خود را به بیرون زد تا ژاپن یک امتیاز دیگر از خطای ایران به دست بیاورد.

نیشیدا سرویس خود را به تور زد و در ادامه هم اسپک صابر کاظمی در زمین ژاپن جای گرفت تا بازی در امتیاز ۸ برابر شود.

ژاپن سه امتیاز پیاپی گرفت و عطایی درخواست وقت استراحت داد.

پس از آنکه اونودرا سرویس خود را به تور زد، حضرت‌پور از هواداران خواست تا تیم ملی ایران را تشویق کنند.

عطایی در حالی که ایران ۱۵ بر ۱۰ عقب بود، وقت استراحت گرفت.

با خطای تور وادی، ژاپن امتیاز شانزدهم را هم گرفت و تعدادی از هواداران به زبان ترکی شعار «ایران بسه دیگه غیرتت را نشان بده» سر دادند.

دفاع و توپ‌گیری ایران نمی‌توانست مانع حملات ژاپن شود و این تیم ۲۱ بر ۱۴ جلو افتاد. ژاپن در نهایت ۲۵ بر ۱۸ ست دوم را هم از ایران برد.

ست سوم: ۲۵ – ۱۸ ژاپن

عطایی ست سوم را هم با چند تغییر آغاز کرد و محمد فلاح، آرمان صالحی و مبین نصری را به زمین آورد. امین اسماعیل‌نژاد هم دوباره به زمین آمد.

دو تیم در آغاز این ست چند سرویس خراب کردند و بازی در امتیاز ۵ برابر بود.

میلاد عبادی‌پور بارها در این مسابقه دفاع شد و در این ست هم با دفاع این بازیکن، ژاپن امتیاز هشتم را به دست آورد.

در حالی که ایران می‌توانست بازی را در امتیاز ۹ به تساوی بکشاند اما اسپک بازیکن حریف در انتهای زمین ایران جای گرفت و ۱۰ بر ۸ جلو افتاد.

تماشاگران در حالی که ژاپن ۱۱ بر ۸ جلو بود به داخل زمین و به سمت بازیکنان ذخیره ژاپن شی پرتاب کردند که باعث اعتراض تیم ژاپن شد.

ژاپن ۱۷ بر ۱۲ تیم برتر بود و بازیکنان ایران نمی‌توانستند مقابل این تیم دفاع و دریافت خوبی داشته باشند.

تعویض های متوالی عطایی هم فایده‌ای نداشت تا ژاپن ۲۵ بر ۱۸ ست سوم را ببرد و قهرمان آسیا شود.

پیش از این هم قطر با پیروزی مقابل چین به عنوان سوم رسیده بود.

انتهای پیام/