سرمربی تیم فوتبال فولاد هرمزگان گفت: ما تلاش کردیم بهترین نفرات را جذب کنیم و عملکردی داشته باشیم تا در هر گروهی که قرار بگیریم، موفق باشیم.

به گزارش هرمیزان، مهدی کریمیان صبح امروز چهارم شهریورماه در نشستی خبری، اظهار کرد: سال گذشته علی‌رغم همه سختی‌ها و اختلاف امتیاز با صدر جدول اما توانستیم به هدفمان که خوب پیش رفتن در نیم فصل بود، دست یابیم.

وی افزود: امسال را با برنامه‌ریزی بهتری شروع کردیم و زمان را از دست ندادیم، قرار داد دو ساله بسته شد تا چشم‌انداز بهتری برای سال آینده داشته باشیم.

وی بیان کرد: حرکتی که فولاد هرمزگان در ورزش و تیم‌داری حرفه‌ای آغاز کرده، چشم‌انداز خوبی را برای استان هرمزگان رقم خواهد زد. با توجه به منابع انسانی و موقعیت استراتژیکی که در منطقه هرمزگان وجود دارد، لیاقت این مردم بیش از این است.

سرمربی تیم فوتبال فولاد هرمزگان اضافه کرد: امسال تمام هدف ما این است که بتوانیم تیمی قوی و مصمم را روانه مسابقات کنیم و تاکنون بیش از ۸۰ درصد آن را بسته‌ایم، اردوی یک‌هفته‌ای را در بروجن گذراندیم و اردوی بعدی ما در شیراز بود. امروز در کرمان در یک مسابقه تدارکاتی با مس کرمان رو به رو می‌شویم. بعد از استراحت یک هفته‌ای برای بازی‌های دوستانه راهی تهران می شویم و ۱۰ روز قبل مسابقات باز می‌گردیم.

کریمیان عنوان کرد: امیدواریم روزی در استان خود یک تکنیکال هوم داشته باشبم تا همین‌جا تمرین کنیم مانند شرایطی که فولاد در خوزستان دارد تا مجبور نباشیم بیرون از استان تمرین کنیم. لیگ دو از سخت‌ترین لیگ‌های کشوری است چراکه ما اکنون حتی حریف‌های خود را نمی‌شناسیم و باید منتظر قرعه‌کشی باشیم اما در لیگ‌های دیگر اینگونه نیست.

وی بیان کرد: هنوز قرعه کشی انجام نشده اما ما تلاش کردیم بهترین نفرات را جذب کنیم و عملکردی داشته باشیم تا در هر گروهی که قرار بگیریم، موفق باشیم. لیگ دو لیگی است که همه تیم‌ها برای صعود وارد آن می‌شوند، برخی تیم‌ها بازیکن لیگ برتری جذب کردند و هرچه تیم‌های قوی وارد مسابقات شوند ما را خوشحال می‌کند، هرچه لیگ قوی‌تر باشد به نفع تیم‌های مدعی است.

سرمربی تیم فوتبال فولاد هرمزگان اظهار کرد: همه ما اهالی ورزش و رسانه باید دست در دست هم دهیم تا با همفکری یکدیگر کارها را جلو ببریم. من نیز از نقد خوب استقبال می کنم و می دانم به موفقیت من و مجموعه کمک خواهد کرد. امیدوارم اصحاب رسانه مطالبات مردم را پیگیری کنند، چراکه شهر بندرعباس و استان هرمزگان لیاقت بیشتری دارند و استادیومی که اکنون در این شهر وجود دارد در شأن مردم آن نیست.

کریمیان با اشاره به اینکه ما باید زیرساخت‌های ورزش حرفه‌ای استان را تقویت کنیم، تصریح کرد: فولاد هرمزگان همه جوره پای کار است و رسانه‌ها هم باید از مسئولین بخواهند تا هر آنچه به صلاح مردم است انجام شود. امیدوارم بتوانیم در انتهای فصل دل مردم هرمزگان را شاد کنیم، ما تمام انرژی خود را می‌گذاریم تا این کار انجام شود.

وی بیان کرد: شغل و تمرکز من تنها بر فوتبال است و همه انرژی ام را برای سربلندی فولاد و مردم هرمزگان می‌گذارم تا بعد از ۹ سال یک سهمیه لیگ یکی را به مردم هرمزگان هدیه کنیم.

سرمربی تیم فوتبال فولاد هرمزگان افزود: متأسفانه ما در بازی‌های بیرون از استان بهتر نتیجه گرفتیم که از دلایل اصلی آن می‌توان به ضعف زیرساخت‌ها به خصوص زمین چمن مناسب اشاره کرد. ما برای ادامه و برای قهرمانی نیاز به یک چمن خوب داریم. دو بازیکن من تنها به دلیل کیفیت بد چمن در یک روز مصدوم شدند.

کریمیان ادامه داد: قرار بود در راستای بهبود زیرساخت‌های استان و استادیوم خلیج‌فارس تمهیداتی اندیشیده شود اما با مشکلات اداری مواجه هستیم و قول‌هایی در حوزه برطرف کردن این مشکل از سوی مسئولین ورزشی استان دریافت کرده‌ایم.

وی درخصوص استفاده از بازیکنان تیم‌های پایه فولاد در تیم بزرگسالان، اظهار کرد: بزرگترین آکادمی کشور سپاهان است که با ۲۰ هزار نیرو باز هم باگ‌هایی  دارد و بازیکنانی که در این آکادمی رشد می‌کنند جذب تیم‌های بزرگسال نمی‌شوند. این مسئله نیاز به برنامه‌ریزی چندین ساله دارد و ما نیز در حال رصد کردن بازیکنان تیم‌های پایه هستیم. از مربیان تیم زیر ۱۸ سال خود خواستیم به زمین ما بیایند تا به مرور یک همسان‌سازی تاکتیکی بین تیم‌ها شکل بگیرد.

سرمربی تیم فوتبال فولاد هرمزگان اضافه کرد: امیدوارم بازیکنان تیم‌های پایه فولاد هرمزگان از لحاظ فرهنگی رشد کنند تا وقتی به تیم بزرگسالان می‌رسند بتوانند خود را وفق دهند. یکی از مشکلات ما کم‌رویی این بازیکنان است. ما در ۳۰ یا ۴۰ سال اخیر بازیکنی تلنت در حدی که لژیونر شود و یا با تعداد بازی بالا وارد تیم ملی شود یا در تیم‌های بزرگی مثل پرسپولیس و استقلال جذب شود و سال‌ها بازی کند، نداشتیم و علت این مسئله باید ریشه‌یابی شود.

کریمیان در خصوص اولویت‌های این تیم در انعقاد قرارداد با بازیکنان و کادر فنی بومی، تصریح کرد: در شرایط مساوی بازیکنان بومی برای ما ارجحیت دارند اما فوتبال جایی است که نمی‌توان به واسطه این مؤلفه‌ها عمل کرد. در لیستی که انتهای فصل گذشته برای انعقاد قرارداد با بازیکنان در فصل جدید ارائه دادیم، بازیکنان بومی مستعد در سرلیست ما بودند اما علی‌رغم اینکه با ما قرارداد بستند، جای دیگری رفتند.

وی ادامه داد: از همین تریبون اعلام می‌کنم این‌ها بازیکن ما هستند و ما عدم نیاز آنان را به هیچ وجه صادر نمی‌کنیم و این مسئله را از لحاظ حقوقی پیگیری خواهیم کرد. به دلیل مشکلات فرهنگی ذکر شده و عدم توانایی برقراری ارتباط خوب سوءتفاهم هایی برایشان ایجاد می‌شود و شاید حتی زندگی ورزشی خود را خراب کنند.

سرمربی تیم فوتبال فولاد هرمزگان اضافه کرد: حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد بازیکنان ما بومی هستند و در کادر فنی نیز دو نفر بومی وارد شده‌اند و یک نفر دیگر نیز به زودی به کادر فنی تیم خواهد پیوست. من هرجا که کار کردم همیشه یا قهرمان یا نایب قهرمان یا قهرمان حدفی بودم و روحیه من روحیه قهرمان شدن و جنگندگی برای قهرمانی است، قول می‌دهم تمام تلاش خود را بکنم تا به اهداف تیم که قهرمانی است، برسیم.

کریمیان در خصوص شایعاتی مبنی بر اینکه این بازیکنان به علت تفاوت رقم قرارداد میان بازیکنان بومی و غیر بومی رفته‌اند، خاطرنشان کرد: سقف قرارداد مالی ما در دستان بازیکنان بومی است و ما با آنان که رفتند اصلا به بحث مالی نرسیدیم. با رزومه‌ای که “مهرداد آوخ” دارد به محض اینکه گفتیم به شهر خودت بیا سریعاً لبیک گفت و قرارداد مالی سفیدی را امضا کرد که این خیلی ارزشمند است و این‌ها هستند که می‌مانند.

انتهای پیام/