طرح احداث پس‌کرانه صنعتی و بندرگاه جدید لنگه به عنوان بزرگترین بندرغرب هرمزگان با قابلیت‌ها و ظرفیت‌های متناسب با موقعیت جغرافیایی منطقه روز یکشنبه با حضور استاندار و جمعی از مسوولان استان مورد بررسی قرار گرفت.

استاندار هرمزگان روز یکشنبه در نشست بررسی روند احداث بندر جدید لنگه و پس کرانه صنعتی این بندربا اشاره به اینکه بندر جدید لنگه باید طراحی جامعی داشته باشد، گفت: در زمان احداث این بندر مهم، باید برای جلوگیری از کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای، مسیر جداگانه ویژه این بندرگاه درنظر گرفته و احداث شود.

مهدی دوستی افزود: باید طراحی این بندر به گونه ای باشد که بتوان از مزیت نسبی منطقه به خوبی استفاده کرد و بتوان در کنار بندرگاه از ظرفیت حوزه صنعتی نیز بهره برد.

وی با تاکید بر لزوم تعریف پس‌کرانه مناسب برای توسعه بندر در آینده بیان کرد: این بندرگاه در قالب یک کلان پروژه تعریف شده که بتواند باتوجه به فاصله نزدیک با بنادر کشورهای حاشیه خلیج‌فارس با استفاده از مزیت‌های نسبی سرزمینی، تحقق منافع ملی ما را افزایش دهد.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان تصریح کرد: به دنبال تعریف یک زون صنعتی در کنار زون بندرگاهی در این منطقه نیز هستیم به همین جهت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مکلف شده با کمک مشاوران، طرح پیشنهادی خود را ارائه دهد همچنین سازمان بنادر نیز مکلف شده مطالعات وسیع برای تحقق اهداف مورد نظر را در دستورکار قرار دهد.

دوستی با اشاره به اینکه پس از بنادر شهید رجایی و باهنر تا پارسیان بندرگاه بزرگ و مناسبی نداریم، بندرگاه جدید لنگه با توجه به ظرفیت ویژه‌ای که دارد می‌تواند بندر اصلی غرب استان باشد، گفت: به همین جهت نیاز است برای افزایش رقابت پذیری بندرگاه و جامعیت طرح که در آینده کشور از منافع آن بهره‌مند شود مطالعات ابتدایی به خوبی انجام و از مشاوران باتجربه استفاده شود.

انتهای پیام/