‎به بهانه یکم تیر ماه که در تقویم هجری شمسی مصادف با سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی و روز تبلیغ و اطلاع‌رسانی است را به همه دغدغمندان و زحمتکشان راه حقیت تبریک و تهنیت گفته و از خداوند منان آرزوی توفیق زیر بیرق امام زمان (عج) بیش از پیش برای همه خادمان راه سعادت و […]

‎به بهانه یکم تیر ماه که در تقویم هجری شمسی مصادف با سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی و روز تبلیغ و اطلاع‌رسانی است را به همه دغدغمندان و زحمتکشان راه حقیت تبریک و تهنیت گفته و از خداوند منان آرزوی توفیق زیر بیرق امام زمان (عج) بیش از پیش برای همه خادمان راه سعادت و حقیقت مسئلت داریم.
‎از این رو لازم دانستیم به بهانه این روز بزرگ از این نهاد سراسر ارزشمند بنا بر وظیفه و تکلیف نقدهای منصفانه همراه با مطالبات عمومی و رهکار جهت تقویت پایه‌های تعهد بپردازیم

‎سازمان تبلیغات با پیروزی انقلاب اسلامی و پایه گذاری حکومت دینی، جمهوری اسلامی ایران شکل گرفت و آنگاه ضرورت ایجاد نهادها و ارگانهای که بتوانند هر یک بنوعی مروج آرمانهای فرهنگی و دینی و باورهای فکری رهروان امام (ره) و پیروان اسلام در جامعه اسلامی باشند بصورت بی‌وقفه مدنظر مقامات ارشد کشور قرار گرفت.

‎در این راستا دیری نپایید که با فرمان امام راحل نهادهای انقلابی یکی در پی دیگری شکل گرفتند و به انجام خدمات محوله مشغول گشتند.

‎سازمان تبلیغات اسلامی از جمله نهادهایی است که با هدف اعتلای فرهنگ دینی و پربار اسلام راستین و تبلور حیات معنوی و تعیین و ترویج شاخصای اعتقادی، بنیاد نهاده شد.

‎پیرو تحولاتی که لازمه وجودی یک نهاد پویاست، و با عنایت خاص مقام معظم رهبری، از سال ۱۳۸۰ هجری شمسی محورهای اساسی آموزش، تحقیق و پژوهش، نشر و گسترش فرهنگ و معارف اسلامی و انس با قرآن، با بهره‌گیری از ابزارهای جدید و فن آوری روز در سرلوحه فعالیت این سازمان قرار گرفت.
‎در همین راستا و با فرمان مقام معظم رهبری، طی حکمی در تاریخ سوم مهرماه سال ۱۳۸۰ حجت الاسلام و المسلمین دکتر سیدمهدی خاموشی به ریاست این سازمان منصوب گردید.

‎اما متاسفانه سازمان تبلیغات اسلامی در سطح استان هرمزگان نتوانسته کارنامه مطلوبی از خود نشان دهد که از جمله می توان به موارد ذیل اشاره کرد

‎عملکرد ضعیف فعالیت های فرهنگی و عدم توجه به جوانان و همچنین بودجه اختصاصی سفر مقام معظم رهبری به استان برای توسعه زیر ساخت های فرهنگی و مساجد.

‎در جایی که رهبر معظم انقلاب جوانان را افسران عرصه جنگ نرم نامیده اند و دشمنان ایران اسلامی جوانان را هدف گرفته و با انواع تبلیغات روانی و رسانه ای به بنیانهای فکری جامعه حمله می کنند و به فرمونده مقام معظم رهبری جامعه به ولنگاری فرهنگی رسیده ، سازمان تبلیغات اسلامی که وظیفه ترویج اندیشه های ناب اسلامی را برعهده دارد منفعل بوده و هیچ حمایتی از جوانان نمی کند.

 
‎آیا وقت آن نرسیده نیروهای جوان حضور قوی و گسترده بر اساس بیانیه گام دوم داشته باشند و به گفته حجت الاسلام قمی در واگذازی مسولیت ها به حوانان بومی تسریع صورت پذیرد؟

‎ آیا عقلانی است سازمان تبلیغات اسلامی که باید مبلغ اندیشه های ناب باشد را به ستاد تبلیغاتی یک جریان خاص تبدیل کنیم؟

‎آیا قدرت طلبی به هر قیمتی انهنم در قشرر روحانیت که لباس سربازی امام زمان (عج) را به تن دارند و مروج معارف اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام می باشند یک سم مهلک برای حکومت اسلامی نیست؟

‎لذا در شرایط فعلی لازم است تا یک تغییراتی در سطح سازمان تبلیغات اسلامی اتفاق افتاده و با بهره گیری از جوانان مومن وانقلابی خون تازه ای بر بدنه سازمان جاری شود تا سازمان مثل یک رو زده به فعالیت خویش ادامه دهد زیرا در جنگ نرم امروز روشهای قدیمی پاسخگو نیست.