استاندار هرمزگان از افتتاح ۸۳۲پروژه عمرانی در هفته دولت امسال و کلنگ‌زنی چندین پروژه شاخص ملی در این استان خبر داد.

به گزارش هرمیزان، مهدی دوستی چهارشنبه شب در نشستی خبری، ضمن تبریک هفته دولت بیان داشت: در هفته دولت امسال ۸۳۲ پروژه در بخش‌های متخلف عمرانی، سرمایه گذاری، توسعه‌ای و شهری و نیز محرومیت‌زدایی به بهره‌برداری می‌رسد. تأمین اعتبار برای اجرای بسیاری از پروژه‌ها از محل مصوبات سفر رئیس جمهور به هرمزگان صورت گرفته است.

دوستی همچنین از هیأت دولت به دلیل آنچه تصویب و سریع اعتبارات سفر رییس جمهور به هرمزگان خواند، قدردانی کرد و بیان داشت: تلاش شده تا در انجام پروژه‌ها، نگاه متوازن و عدالت محور مدنظر دولت مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه در زمانی که دولت را تحویل گرفتیم آمار بیکاری ۱۸.۲ بود که به ۱۵.۳ رسیده است و امیدواریم نرخ بیکاری رو به کاهش باشد و در پایان سال دوم دولت نرخ بیکاری تک‌رقمی در هرمزگان را تجربه خواهیم کرد، اظهار کرد: شاخص فلاکت هرمزگان کاهشی است اما در کشور در بین پنج استان قرار داریم و نیاز به فرصت برای بهبود این شاخص داریم.

وی با بیان اینکه گازرسانی به شهرک خلیج‌فارس و نیروگاه بندرعباس تا پایان امسال نیز محقق می‌شود، اضافه کرد: حمل‌ونقل ریلی تنها مشکل هرمزگان نیست بلکه در سراسر کشور وجود دارد که دوکار بزرگ همچون اصلاح فرآیندی در بندرشهیدرجایی برای حمل یکسره بار و دیگری ایجاد خط ریلی در غرب بندرعباس برای کاهش ترافیک بار در این منطقه در نظر گرفته‌شده است.

استاندار هرمزگان ادامه داد: برای اولین بار مسئولیت اجتماعی را به مصوبه سفر رئیس‌جمهور تبدیل کنیم و ۸۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل بیمارستان پالایشگاه نفت ستاره خلیج‌فارس تعلق‌گرفته است.

استاندار هرمزگان در خصوص وضعیت پروازهای بندرعباس به سایر نقاط کشور و گرانی بلیط ها، افزود: چهار پروژه فرودگاهی در هفته دولت در برنامه داریم و خط پروازی هرمز ایرلاین در مرحله مذاکره است و دو هواپیما قرار بود به این خط تخصیص یابد که وزارت راه و شهرسازی موافقت نکرد و در حال حاضر دو شرکت دیگر قرار است ایرلاینی ویژه برای بندرعباس تخصیص دهند.

انتصابات بدون دخالت و فشار از سوی نمایندگان مجلس است

دوستی در خصوص انتصابات و شایعات فشار نمایندگان مجلس بر وی، افزود: از بیرون استان واردشده بودم و با راهبردهایی مواجه بودم که یا از بیرون مدیر بیاورم یا از درون استان منصوب کنم اما بنده تنها دو مدیر یکی دستیار ویژه و دیگری مدیر حوزه استانداری را با خود آوردم و دیگر مدیران از درون استان منصوب کردم.

وی با اشاره به اینکه هیچ‌وقت سفارشی به مدیر استان نکردم که فلان فرد را به‌عنوان مدیر شهرستان منصوب کن، تصریح کرد: بنده از مدیران تنها کار و تحقق پروژه می‌خواهم و دنبال انتصاب فرد نیستم.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه فرماندار شهرستان‌های بندرعباس، رودان و سیریک را خودم و بدون دخالت هیچ فردی منصوب کردم، خاطرنشان کرد: برخی گزینه‌ها نیز مدنظر نمایندگان مجلس بوده چون از نمایندگان هم مشورت گرفته‌ام و ممکن است در لیست آن‌ها بوده است و شاید دراین‌بین تنش هم بوده ولی در کل به دنبال کار و تعامل هستم و از تمامی ظرفیت‌ها استفاده خواهیم کرد و به دنبال حذف هیچ گروهی نیستم.

وی با اشاره به اینکه هیچ‌کدام از نمایندگان مجلس مدیری را تحمیل نکرده‌اند بلکه پیشنهاد کرده‌اند و انتخاب با شخص بنده بوده است، عنوان کرد: تجارت سیاسی نکرده و نمی‌کنم بلکه قابلیت افراد برایم اهمیت دارد و شاخص‌های انقلابی و کارآمدی برایم اولویت است.

دوستی با اشاره به اینکه ۵۰ پرونده مالیاتی بزرگ وجود دارد که به استان هرمزگان هنوز منتقل نشده است و ۱۴ پرونده نیز هنوز مالیاتش در هرمزگان واریز نشده و ناقص است و رقم این پرونده‌ها بسیار بالاست، عنوان کرد: بودجه شهر بندرعباس در صورت انتقال ۵۰+۱۴ پرونده مالیاتی به هرمزگان رشد ۳۵ درصدی را تجربه می‌کند.

انتزاع بخشی از پارسیان در دستور کار دولت نیست

وی در خصوص شایعات انتزاع بخشی از شهرستان پارسیان و الحاقش به استان فارس، تصریح کرد: از بعد یک ایرانی باید بگویم هرمزگان کشوری با ۳۱ استان با تنوع اقوام مختلف و این همبستگی و اتحاد و در کنار هم بودن معنا پیدا می‌کند.

استاندار هرمزگان ادامه داد: از بعد کارشناسی هم نیز انتزاع بخشی از هرمزگان معنا ندارد و در سفر رئیس‌جمهور به هرمزگان هم اعلام شد همچین صحبتی در دستور کار دولت نیست و حتی در فراکسیون جنوب کشور هم این موضوعی مطرح نشده است.

وی خاطرنشان کرد: بنده و نمایندگان هرمزگان در مجلس به‌عنوان چشمان بیدار مردم هرگز اجازه این موضوعی را نمی‌دهیم.

وی در مورد آخرین وضعیت شرکت فرهنگی ورزشی صنایع پشتیبان هرمزگان، عنوان کرد: برای هموارسازی شرایط شرکت صنایع پشتیبان هرمزگان به اتفاق سه نماینده هرمزگان در مجلس با نماینده ایمیدرو و شرکت فولاد مبارکه در تهران جلسه ای برگزار کردیم و منتج به آن شد کارگروهی تشکیل و فولاد هرمزگان و سایر اعضای سهامدار بسته ای را تامین کنند که هم در بسته موضوع تیمداری و هم توسعه زیرساختی مطرح خواهد شد که با توجه به اتفاقات اخیر در فولاد مبارکه در دولت گذشته، جلسه بعدی بعد از هفته دولت برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه بسته موردنظر تهیه که البته نقطه نظرات مختلف است که برخی تیمداری و برخی توسعه زیرساختی را مطرح کرده‌اند، اضافه کرد: باید از تعامل و پیگیری نمایندگان هرمزگان در مجلس تقدیر کنم که به جد در این موضوع پای‌کار بوده و ذره‌ای پا پس نکشیده‌اند.

دوستی با بیان اینکه در بحث مسئولیت‌های اجتماعی نه می‌توانیم پول بگیریم نه هدیه بلکه باید پروژه معرفی کرد و بنگاه‌های اقتصادی در این زمینه هزینه کنند، خاطرنشان کرد: صنایع اصرار بر ندادن دارند و ما اصرار بر پرداخت کردن و برای تحقق این موضوع پروژه تعریف کرده‌ایم اما مشکلی که در بحث شرکت صنایع پشتیبان به وجود آمده عدم مجوز اداره کل ورزش و جوانان برای دریافت پول است.

وی با اشاره به اینکه برای شرکت صنایع پشتیبان نیز راهبری تیم‌های ورزشی را به‌عنوان یک پروژه تعریف می‌کنیم تا سهامداران بتوانند هزینه کنند، تصریح کرد: امیدوارم بتوانیم هرچه زودتر این مشکل را برطرف تا ورزش حرفه‌ای استان دچار خدشه‌ای نشود.

دوستی با بیان اینکه دو قشر را همواره دوست دارم یکی معملمان چون مادرم معلم بود و دیگری استقلالی‌ها چون استقلالی هستم، عنوان کرد: عباس سرخاب ظرفیت ویژه‌ای برای هرمزگان است که انتخابش به‌عنوان مربی تیم فوتبال جوانان کشورمان نشان از ظرفیت بالای هرمزگان در حوزه ورزش دارد.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : مهر