معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: از بدو حضور اینجانب در معاونت عمرانی سازمان به عنوان مسئول کمیسیون طرح تفصیلی مجوز تغییر کاربری فضای سبز به کاربری های دیگر را صادر نشده و هیچ زمینی با کاربری فضای سبز در قشم واگذار نشده است.

به گزارش هرمیزان، سیدمحمد قدسی ظهر امروز (۲۶ تیرماه) با اشاره به حواشی اخیر درخصوص واگذاری برخی زمین های شهری با کاربری فضای سبز در بلوار هنگام، اظهار کرد: طرح تفصیلی شهرقشم مصوب سال۱۳۹۶ است که با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی کشوری مثل وزارت کشور، وزارت جهاد، سازمان محیط‌زیست و … مصوب شده است.

وی یادآور شد: اغلب واگذاری ها در شهرک سیستان و بوستان قبل از سال ۱۳۹۶ بوده ولی در هیچ یک از واگذاری ها مستندی مبنی بر کاربری فضای سبز آن قطعات یا قطعات مجاور وجود ندارد.

قدسی بیان کرد: در چندهفته گذشته مباحثی درخصوص واگذاری زمین به تعاونی فرهنگیان مطرح شد که طبق قانون کاربری فضای سبزی در مجاورت آن منطقه در قرارداد واگذاری وجود ندارد و شاید به دلیل سبز بودن آن قطعات در گذشته، در اذهان مردم کاربری فضای سبز نقش بسته است.

معاون فنی و زیربنایی از شهروندان تقاضا کرد: اگر مستندی درخصوص تخلفات وجود دارد در اسرع وقت به سازمان ارائه شود تا براساس قانون اقدام لازم صورت پذیرد.

وی در خصوص راه های جزیره، عنوان کرد: سیاست کلی ما تکمیل، تعریض و توسعه جاده های موجود منطبق بر طرح جامع است و پروژه احداث راه جدید تعریف نمی‌کنیم.

قدسی بیان کرد: تعریض جاده ساحل جنوبی یکی از پروژه های شاخص در حوزه راهسازی است که کلنگ آغاز آن با اعتباری به ارزش روز بالغ بر دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به زمین خورده و هم اکنون در حال احداث است.

وی ادامه داد: جاده ساحلی جنوبی از شهر قشم، سوزا و روستاهای تورگان، ریگو، برکه خلف، مسن و شیب دراز عبور می کند و احداث آن وضعیت حمل و نقل جزیره را به صورت چشمگیری ارتقاء خواهد داد.

قدسی تصریح کرد: موقعیت و شلوغی مسیر، دشواری های فنی و معارضین بسیاری که وجود داشته و دارد، روند اجرای این پروژه را کند کرده است اما در تلاش هستیم امسال ۱۲ کیلومتر از این پروژه را به بهره برداری رسانده و در نهایت این پروژه را از قشم به فرودگاه به اتمام خواهیم رساند.

به گفته معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم، احداث جاده ساحل جنوبی تاثیر چشمگیری در پیشگیری از تعرض به زمین های پایین دست جاده خواهد داشت و این زمین ها تنها به پروژه های عام المنفعه و گردشگری تخصیص داده خواهد شد.

وی در خصوص جاده مهم و گردشگری لافت- درگهان بیان کرد: جاده مهم و گردشگری لافت- درگهان از تردد زیادی برخوردار است و در حوزه آن صنایع زیادی فعال است اما تاکنون اجرای این پروژه مهم در جزیره مغفول مانده بود.

قدسی ادامه داد: جاده لافت – درگهان بخشی از پروژه طرح جامع خلیج فارس محسوب می شود و از میدان درگهان تا بندر کاوه قطعه ۳ اتوبان خلیج فارس و از بندر کاوه تا پل قطعه ۴ اتوبان خلیج فارس به شمار می رود و با توجه به اینکه قطعات یک و دو از قشم تا درگهان در دست بهره برداری است، در صورت احداث جاده لافت- درگهان محور بزرگراهی از قشم تا لافت خواهیم داشت.

معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: فرآیند احداث قطعه ۳ به طول ۱۰ کیلومتر تا پیش از این به حال خود رها شده بود و تامین اعتبار آن انجام شده تا عملیات اجرایی آن پس از طی تشریفات قانونی واگذاری به پیمانکار شروع شود.

وی یادآورشد: عملیات اجرایی قطعه ۴ هم پارسال شروع شد و تاکنون ۴.۸ کیلومتر عملیات خاکی گرید و ساب گرید انجام شده و با برنامه ریزی های صورت گرفته روند اجرایی این پروژه نیز امسال سرعت بیشتری خواهد گرفت.

انتهای پیام/