رئیس پلیس امنیت عمومی استان هرمزگان از اجرای طرح ضربتی ارتقاء امنیت اجتماعی و دستگیری ۲۱ اخلال گر نظم عمومی در استان خبر داد.

به گزارش هرمیزان، سرهنگ مهدی بشارتی صبح امروز (۲۳ مردادماه)، در تشریح این خبر بیان کرد: در راستای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و امنیت ذهنی و عینی شهروندان و ایجاد امنیت پایدار در محلات، طرح ضربتی ارتقاء امنیت اجتماعی با هدف برخورد مخلان نظم عمومی، مجرمین و متهمین تحت تعقیب و فراری در قالب طرح محله محور به مدت ۷۲ ساعت در سطح استان اجرا شد.

وی افزود: در این طرح در چند عملیات ضربتی و جداگانه مجموعاً ۲۱ نفر از مخلان نظم عمومی و اراذل و اوباش که برای شهروندان ایجاد مزاحمت می کردند دستگیر و در بازرسی از منازل و مخفیگاه‌های آنان تعدادی سلاح سرد از نوع چاقو کشف و ضبط شد.

این مسئول انتظامی استان هرمزگان با بیان این که در این طرح از تعداد ۵۲ نفر از اقشار آسیب زا نیز جهت عدم بزه تعهدات لازم اخذ شد، اظهار کرد: متهمان دستگیر شده با تشکیل پرونده به دستگاه قضایی معرفی شدند. سرهنگ بشارتی از عموم شهروندان خواست در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه موارد سوء امنیتی مراتب را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند تا نسبت به شناسایی و دستگیری مجرمان و پاکسازی محل اقدام شود.

رئیس پلیس امنیت عمومی استان هرمزگان خاطر نشان کرد: برابر ماده ۶۱۷ قانون مجازات اسلامی، هرکس به وسیله چاقو یا هرنوع سلاح دیگر تظاهر یا قدرت نمایی کند و یا آن را وسیله مزاحمت اشخاص یا اخاذی یا تهدید قرار دهد یا با کسی گلاویز شود، در صورتی که از مصادیق محارب نباشد به حبس از ۶ ماه تا ۲ سال و ۷۴ ضربه شلاق محکوم می شود.

انتهای پیام/