نماینده عالی دولت در استان هرمزگان، از گازرسانی به سه شهر، 24 روستا و 44 صنعت استان هرمزگان در دولت سیزدهم با اعتباری بالغ بر 1000 و نهصد میلیارد تومان، خبر داد.

به گزارش هرمیزان، مهدی دوستی استاندار هرمزگان امروز با بیان اینکه  به سه شهر، 25 روستا و 44 صنعت در دو سال اخیر گازرسانی شده است، اظهارداشت: دولت سیزدهم گام‌های بزرگی در حوزه گازرسانی انجام داده است و به همین منظور بیش از یکهزار و نهصد میلیارد تومان در حوزه گازرسانی سرمایه گذاری شده است.

 وی افزود: اقدامات انجام شده سبب گردیده تاکنون بیش از 172 هزار خانوار  از این نعمت خدادادی در استان بهره مند شوند و حدود 260 هزار متر مکعب گاز طبیعی با سایر سوخت های فسیلی، جایگزین شود.

استاندار هرمزگان بیان کرد: در دولت سیزدهم بیش از هزار و 120 کیلومتر خطوط انتقال، شبکه و تغذیه گاز طبیعی، احداث شده که منجر به افزایش بیش از 60 درصدی میزان خطوط لوله گذاری در استان شده است.

دوستی عنوان‌کرد: در دو سال اخیر عملیات اجرایی گازرسانی به پنج شهر و 111 روستا آغاز شده و در همین مدت، پیمان سپاری عملیات گازرسانی به سه شهر و 15 روستا با اعتباری بالغ بر 628 میلیارد ریال، محقق شده و گازرسانی به بیش از 100 صنعت در سال 1402 در حال برنامه ریزی است.

وی افزود: در هفته دولت سال جاری نیز  گازرسانی به شهرهای میناب، بندرلنگه، کنگ،  فاز دوم قشم و گازرسانی به روستاهای محور حسن آباد در کوشاه شمالی و کهن گدار با اعتباری بالغ بر 893 میلیارد تومان کلنگ زنی خواهد شد که با نهایی شدن این پروژه ها بیش از یکصدو 47 هزار خانوار از گاز طبیعی، بهره مند خواهند شد.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان خاطرنشان کرد: گازرسانی به فاز هشت بندرعباس نیز در هفته دولت سال جاری با اعتباری بالغ بر یکصد و 56 میلیارد تومان افتتاح خواهد شد که سبب می.شود تا بیش از 40 هزار خانوار از این نعمت الهی، برخوردار شوند.

انتهای پیام/