وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران درخشنده‌تر از هر زمانی درحال نورافشانی است، گفت: دولت سیزدهم ثابت کرد بدون وابستگی به اروپا و آمریکا می‌توان برای مردم قدم برداشت.

به گزارش هرمیزان، مهدی اسماعیلی روز جمعه در آیین خطبه‌های این هفته بندرعباس با اشاره به گرامیداشت هفته دولت و یاد وخاطره شهیدان بزرگ و پرافتخار انقلاب اسلامی ایران شهیدان رجایی و باهنر، افزود: امروز در چهل و دومین سالگرد شهدای دولت و چهل و پنجمین بهار انقلاب اسلامی خورشید انقلاب درخشنده‌تر از هر زمان و هر دوره‌ای در حال نورافشانی است.

اسماعیلی یادآور شد: روزهای سخت انقلاب را این مجاهدان بزرگ مدیریت کردند، سال‌های ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی مجاهدان بزرگی همچون شهید بهشتی، شهید مطهری، شهید رجایی، شهید باهنر و خامنه‎ای بزرگ به عنوان حواریون امام در پای انقلاب ایستادند.

وی ابراز کرد: روز ششم تیرماه رهبر معظم انقلاب به عنوان موثرترین شخصیت، از تریبونن نماز جمعه نخستین ترور منافقان کوردل بود، فردای آن روز شهید بهشتی و ۷۲ یار امام و انقلاب به شهادت رسیدند و در روز هشتم شهریورماه نیز شهید رجایی رییس جمهور و شهید باهنر نخست وزیر شهید شدند.

وزیر ارشاد گفت: حکمت و تدبیر الهی براین بود که رهبر معظم انقلاب با اهدای بخشی از سلامتی خود، امروز سکاندار اصلی کشتی انقلاب باشد و بزرگانی مثل شهیدان مطهری، بهشتی، رجایی و باهنر با نثارخون پاک خودشان، مسیر خدمتگزاری و ادامه راه را برای انقلابیون و مردم هموار کردند.

دولت سیزدهم در بدترین شرایط کار را شروع کرد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دولت سیزدهم در شرایطی کار را شروع کرد که کرونا روزانه صدها قربانی می‌گرفت و مسوولان گذشته آب خوردن مردم را هم به برجام پیونده زده بود.

اسماعیلی با اشاره به اینکه امروز آغاز سومین سال کار دولت مردمی است، ادامه داد: اینک پس از حل بسیاری مشکلات داخلی، ایران به اتحادیه‌های بزرگ و مهم جهانی پیوسته است که اعضایش با پوشش نیمی از جمعیت جهان، هیچ وابستگی به اردوگاه آمریکا و غرب ندارد.

وی ابراز کرد: دولت انقلابی، در اتحادیه شانگهای که یک اتحادیه امنیتی و کشورهای مهم و تاثیرگذار آسیایی و شرقی در آن عضویت دارند، نشان داد بدون وابستگی به اروپا و آمریکا برای کشور قدم برداشته است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دشمن دنبال پشیمانی از گذشته و ناامیدی نبست به آینده است درحالی که صادرات نفتی، کنار گذاشتن تحریم ها، افزایش نرخ اقتصادی همه و همه با همت همین جوانان غیور ایرانی به دست آمده است.

اسماعیلی ادامه داد: در این جنگ ترکیبی که دقیقا در سالگرد سال نخست دولت اتفاق افتاد، یک فتنه بزرگ برای زمین گیر کردن حرکت انقلاب و ضربه زدن به امید مردم ایران از سوی دشمنان طراحی شده بود.اسماعیلی ادامه داد: در این جنگ ترکیبی که دقیقا در سالگرد سال نخست دولت اتفاق افتاد، یک فتنه بزرگ برای زمین گیر کردن حرکت انقلاب و ضربه زدن به امید مردم ایران از سوی دشمنان طراحی شده بود.

وی تصریح کرد: چه شب ها و روزهایی که حاکمیت و حکمرانان پشت سرگذاشتند برای اینکه بتوانند مشکلات کشور را برطرف کرده و اجازه ندهند غربی‌ها و آمریکایی‌ها و ایادی آن‌ها جلوی حرکت انقلاب را بگیرد که کار مشکل و دشواری بود.

وزیر ارشاد با بیان اینکه در این ۲ ساله اخیر کارنامه جمهوری اسلامی و دولت انقلابی روشن است، به اقدامات دولت در بخش های فرهنگی اشاره کرد و ادامه داد: دشمن تلاش کرد در این فتنه فرهنگی ملت و جریان های داخلی را مقابل هم قرار دهد، تلاش کرد بین صفوف ملت ایجاد شکاف و گسست کند و مردم را مقابل هم قرار دهد.

اسماعیلی گفت: دشمن تلاش کرد در این فتنه چرخ فرهنگ و هنر در این کشور زمین‌گیر شود، اما رهبر معظم انقلاب از همان روزهای اول این نقشه دشمن را برای ما برملا کردند و همه فعالیت‌های فرهنگی و هنری را با اتکا به خداوند بزرگ و هدایت های رهبرمعظم انقلاب جلو بردیم.

انتهای پیام/