آتش‌سوزی در خط انتقال نفت خام گوره جاسک در منطقه کشار بندرخمیر که به هنگام سرقت نفت از این لوله اصلی رخ داد و پس از ۹ ساعت تلاش بی وقفه نیروهای عملیاتی امدادی و آتش‌نشانی مهار شد.

به گزارش هرمیزان، بامداد امروز دوشنبه ۶ شهریورماه در ساعت ۴:۴۰ دقیقه، یکی از خطوط اصلی انتقال فرآورده‌های نفتی (خط لوله انتقال نفت گوره – جاسک) در حوالی روستای کشار بندرخمیر دچار آتش‌سوزی شد که با دستور ویژه استاندار هرمزگان، بلافاصله همه عوامل امدادی و آتش نشانی به محل اعزام شدند و با تلاش ۹ ساعته این عوامل خوشبختانه آتش مهار شد.

در این آتش‌سوزی که در حدود ۳۰ کیلومتری شهرستان بندرخمیر در منطقه کشار به هنگام سرقت نفت از این خط لوله اصلی رخ داد، یک دستگاه خودروی پراید در کنار آتش‌سوزی، سوخته بود و ۲ سارق نیز جان خود را از دست داده اند.

رییس کل دادگستری هرمزگان در خصوص جزئیات این آتش‌سوزی گفت: باتوجه به بررسی‌های اولیه صبح امروز دوشنبه آتش‌سوزی در یکی از خطوط انتقال نفت گوره-جاسک رخ داده است که محل دقیق انفجار حدود ۳۰ کیلومتری شهرستان بندر خمیر در منطقه کشار است.

مجتبی قهرمانی با اشاره به اینکه با تدابیر اتخاذ شده و باتوجه به راکد و غیرفعال بودن این خط، در روند تولید و انتقال سوخت هیچ خللی ایجاد نمی‌شود، اظهار کرد: باتوجه به وضعیت مکانی منطقه و مشاهده یک دستگاه خودروی سواری و تجهیزات سرقت در محل آتش‌سوزی، احتمال دارد آتش‌سوزی امروز نیز ناشی از تلاش سارقان برای ایجاد روزنه یا سوراخ در خط انتقال نفت باشد.

وی تاکید کرد: باتوجه به شدت و حجم زیاد آتش‌سوزی در منطقه موردنظر، احتمال تلفات انسانی ناشی از آن وجود داشت و رییس دادگستری شهرستان بندرخمیر و ماموران انتظامی در محل حادثه حضور دارند و دستورات قضایی لازم به منظور حضور به موقع گروه‌های فنی و مهندسی و نیروهای امداد و آتش نشانی جهت تسریع در اطفای حریق صادر شده است.

رییس کل دادگستری هرمزگان تصریح کرد: با توجه به تدابیر اتخاذ شده، هم اکنون ۲ طرف لوله انتقال نفت توسط نیروهای فنی مسدود شده است و باتوجه به اینکه خط لوله موردنظر راکد بوده و در حال بهره‌برداری نیست، در روند تولید و توزیع سوخت هیچ‌گونه خللی ایجاد نخواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه به منظور برخورد با سارقان نفت و مشتقات آن اقدامات متعددی انجام شده است، بیان کرد: حسب اطلاعات واصله حدود ۸۰ هزار میلیارد ریال در سراسر کشور برای نصب دستگاه های اندازه گیری و میترینگ پیش بینی شده و خطبانی خطوط نیز که فقط در طول روز انجام می شد، ۲۴ ساعته شده است.

این مسوول خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی استان هرمزگان پیش از وقوع این حادثه به موضوع قصور متولیان امر و ترک فعل حوزه مدیریت این پروژه ورود کرده و به منظور شناسایی مقصران احتمالی در حادثه امروز نیز بررسی های لازم درحال انجام است که نتیجه آن متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/