مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان گفت: بیش از ۸۲ هزار و ۷۵ دستگاه خودرو از ابتدای سال جاری تاکنون از بندرلنگه به کشورهای آسیای میانه و عراق ترانزیت شد.

به گزارش هرمیزان، مرتضی سالاری اظهار داشت: تخلیه این تعداد خودروی ترانزیتی توسط یک هزار و ۲۲۰ فروند شناور فلزی انجام گرفت که پس از تخلیه و انجام تشریفات گمرکی توسط ۱۳ هزار و ۶۷۹ کامیون حمل خودرو به مقاصد کشورهای عراق و آسیای میانه بارگیری و حمل شدند.

وی با اشاره به افزایش ۵۰ درصدی ترانزیت نفتی و غیرنفتی در بنادر غرب هرمزگان، حجم ترانزیت کالاهای نفتی و غیرنفتی که عمده آن محموله خودرو بوده را ۱۹۳هزار و ۶۷۳ تن اعلام کرد.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان در بخش دیگری از تخلیه و بارگیری۶۶ هزار و ۹۰۴ TEU کانتینر یخچالی با تناژ ۶۹۹ هزار تن خبرداد که با این میزان جابه‌جایی بنادر غرب استان توانست افزایش ۲۸ درصدی را برای خود به ثبت برساند.

سالاری، حجم صادرات کانتینر یخچالی از طریق بنادر غرب این استان را نیز ۳۳ هزار و ۴۵۲ TEU با تناژ ۳۵۰ هزار تن اعلام کرد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۴ درصدی افزایش داشته است.

وی همچنین از صادرات سه میلیون و ۶۹ هزار و ۶۶۸ تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی خبرداد که یک میلیون و۴۷۶ هزار و ۵۲۱ تن آن با افزایش ۳۴ درصدی مربوط به صادرات غیرنفتی و یک میلیون و۵۹۳ هزار و ۱۴۷ تن به صادرات نفتی اختصاص دارد.

انتهای پیام/