مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: زمین لرزه چهار و ۶ دهم بندر چارک که در ساعت پنج و ۲۵ دقیقه و ۱۱ ثانیه امروز رخ داد، خسارتی درپی نداشت.

به گزارش هرمیزان، مهرداد حسن‌زاده افزود: زمین‌لرزه‌هایی تا شدت چهار و ۶ دهم شدت چندانی که موجب خسارت شوند، نداشته و زمین لرزه بامداد امروز هم مشمول همین قاعده می‌شود.

وی ادامه داد: وضعیت خسارت‌های احتمالی ناشی از آن نیز در تماس با مسوولان محلی و نیروهای ارزیاب جمعیت هلال احمر مورد بررسی قرار گرفت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان اظهار کرد: نیروهای اداره‌های دولتی عضو شورای مدیریت بحران در شهرستان بندرلنگه با وجود بدون خسارت بودن زمین لرزه بامداد امروز آماده‌اند تا در صورت لزوم خدمات دهی داشته باشند.

حسن‌زاده تاکید کرد: نکته مهم در زمینه پیشگیری از بروز خسارت در زمین لرزه رعایت نکات ایمنی ساخت و ساز از سوی سازندگان و وجود نظارت بدون اغماض در این زمینه است تا در هنگام بروز حادثه خسارتی نداشت یا کمترین میزان خسارت وارد شود.

براساس اعلام موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زمین لرزه چهار و ۶ دهم ریشتری بامداد امروز در غرب هرمزگان (بندر چارک) در عمق ۱۷ کیلومتری زمین و فاصله پنج کیلومتری بندر چارک، ۳۶ کیلومتری جناح و ۳۷ کیلومتری جزیره کیش رخ داد.

بندر چارک در غرب هرمزگان و فاصله حدود ۲۸۴ کیلومتری غرب بندرعباس واقع شده که برای رسیدن به آن از مرکز هرمزگان، باید در حدود سه ساعت و نیم رانندگی کرد.

انتهای پیام/