فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان گفت: برگزاری ۸۰۰ ویژه برنامه فرهنگی، نظامی، خدماتی و عمرانی برای هفته دفاع مقدس امسال در سطح رده‌های سپاه و بسیج سراسر استان پیش‌بینی شده است

به گزارش هرمیزان، سردار اباذر سالاری روز چهارشنبه در مراسم تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان افزود: ۳۱ شهریورماه نخسین روز از هفته دفاع مقدس که به عنوان پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت نامگذاری شده است، رژه ملی نیروهای مسلح به صورت همزمان با پایتخت به صورت ملی برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: رژه نیروهای مسلح در بندرعباس به عنوان دومین رژه پرصلابت و مقتدرانه ایران اسلامی بوده که روز جمعه طبق پیش‌بینی انجام شده با حضور «محمدباقر قالیباف» رییس مجلس شورای اسلامی به عنوان سخنران ویژه این مراسم و مقامات کشوری و لشکری برگزار خواهد بود.

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان اظهار کرد: همچنین به مناسبت هفته دفاع مقدس نمایشگاه دستاوردهای نیروهای مسلح عصر روز جمعه ۳۱ شهریورماه در ساحل بندرعباس زیرپرچم با حضور مقامات کشوری و لشکری افتتاح خواهد شد.

سردار سالاری یادآورشد: این نمایشگاه به مدت یک هفته به ارائه دستاوردهای نیروهای مسلح استان هرمزگان اعم از ارتش، فرماندهی انتظامی، سپاه پاسداران، سپاه امام سجاد(ع) و سایر رده های سپاه و بسیج می‌پردازد و روزانه از ساعت ۱۶ عصر تا ۲۲ شب پذیرای مردم خواهد بود.

وی ادامه داد: در کنار این نمایشگاه، هر شب به مدت یک هفته پاسداران و بسیجیان در کنار رزمندگان دفاع مقدس گوشه‌ای از رشادت‌ها و صحنه‌های جبهه و جنگ را در عملیات کربلای پنج بازسازی و به نمایش خواهند گذاشت که فرصت ارزشمندی بوده برای نسل جوان و نوجوان بوده تا از نزدیک این فضا را لمس کنند.

به صدا درآمدن زنگ ایثار و مقاومت در مدارس هرمزگان

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان یادآورشد: همزمان با اول مهرماه نیز زنگ ایثار و مقاومت در مدارس سراسر استان با حضور رزمندگان اسلام و فرماندهان سپاه به صدا درمی‌آید و راویان دفاع مقدس نیز به تبیین و روایت گری رشادت‌های رزمندگان می‌پردازند.

سردار سالاری ادامه داد: حضور راویان جبهه و جنگ در مدارس، دانشگاه‌ها، مراکز علمی و صنعتی، ادارات، مساجد و پایگاه‌‎های بسیج و تبیین رشادت‌های رزمندگان دفاع مقدس برای دانش‌آموزان و دانشجویان و سایر اقشار مردمی از دیگر برنامه‌های دومین روز هفته دفاع مقدس در استان است.

وی با اشاره به اینکه شعار امسال هفته دفاع مقدس به عنوان «ما متحدیم» نامگذاری شده است، اضافه کرد: تجلیل از زنان ایثارگر هشت سال دفاع مقدس و تجلیل از مادران و همسران شهدا، تجلیل از خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران، مراسم یادلاله‌های گردان ۴۲۲، سرکشی از خانواده شهدا و حضور در نماز وحدت آفرین جمعه از دیگر برنامه‌های شاخص سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان در این هفته است.

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان اظهار کرد: در این هفته همچنین عطر افشانی قبور مطهر شهدای دفاع مقدس و شهدای گمنام و افتتاح پروژه‌های سازندگی و محرومیت زدایی در سطح استان که بیش از ۸۰ پروژه عمرانی و سازندگی با هزینه ۲ هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال در سطح استان را شاهد خواهیم بود.

سردار سالاری ادامه داد: برپایی همایش خانواده‌های رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس، برگزاری اردوهای فرهنگی، ورزشی و کوهنورودی ویژه دانش آموزان و بسیجیان و برگزاری مسابقات فرهنگی ورزشی و بویژه جام‌های ورزشی را از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس در هرمزگان نام برد.

دفاع مقدس؛ دانشگاه انسان سازی است

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان همچنین ضمن گرامیداشت رشادت‌های رزمندگان و شهدا و جانبازان ایران اسلامی در آستانه ۴۳ مین سالگرد هفته دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس دانشگاه انسان سازی است که پرورش یافتگان و افراد بزرگی در این مکتب حضور پیدا کردند و به درجات عالی و نهایی دست پیدا کردند.

سردار سالاری تصریح کرد: در آستانه ۴۳ مین سالگرد دفاع مقدس قرار داریم، دفاع مقدسی که اوج مظلومیت ملت ایران بود اما با صلابت و مقتدرانه ابهت شرق و غرب را درهم شکستیم.

وی ابراز کرد: دفاع مقدس ما را آب دیده کرد و ستون‌های نظام مقدس جمهورری اسلامی در دفاع مقدس مستحکم شد.

فرمانده سپاه هرمزگان خاطرنشان کرد: روح خودباوری، ایثار و از خودگذشتگی و همچنین روح شهامت و ایستادگی و روح فرهنگ خودباوری و فرهنگ «ما می توانیم» از دفاع مقدس شکل گرفت و تبلور پیدا کرد.

وی گفت: دفاع مقدس مظهر معنویت، دینداری، آرمان خواهی و حماسه بزرگ ملت ایران است و نمایش بازسازی دفاع مقدس در واقع ادامه حرکت اصحاب امام حسین(ع) در عاشورا بود.

هفته دفاع مقدس از ۳۱ شهریورماه آغاز و تا هفتم مهرماه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/