فرماندار بشاگرد با اشاره به بیانیه ریش‌سفیدان و شوراهای اسلامی این منطقه، گفت: ریش‌سفیدان، معتمدان و شورهای اسلامی بشاگرد با انتشار بیانیه‌ای از طرح توسعه‌ای دولت در بخش کشاورزی منطقه پُلپُلک این شهرستان حمایت کردند.

به گزارش هرمیزان، یعقوب دادعلیزاده در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: درپی واگذاری اراضی دشت پلپلک از توابع شهرستان بشاگرد توسط دولت به شرکت سرمایه‌گذاری برای کشت نخل از نوع مَجول شاهد برخی کارشکنی‌ها از سوی افرادی معلوم‌الحال بودیم که با هوشیاری بزرگان منطقه حل و فصل شد.«طبق گفته صادرکنندگان خرما هر درخت مجول سالانه حدود یک میلیارد ریال بازدهی دارد.»

وی ادامه داد: باتوجه به وجود ادعا و اعتراض‌هایی که توسط برخی از اهالی و ساکنان محدوده اراضی مورد نظر شامل روستاهای سیت و پیرو از توابع بشاگرد مبنی بر مالکیت موروثی بر بخشی از اراضی پلپلک و همچنین ادعای مرتع و چراگاه احشام اهالی و همچنین حقابه ساکنان وجود داشت، نشستی در تاریخ سوم مهرماه ۱۴۰۲ با حضور معتمدان، ریش‌سفیدان و شوراهای اسلامی شهرستان بشاگرد در محل مسجد جامع شهر سردشت بشاگرد برگزار شد.

فرماندار بشاگرد اضافه کرد: همچنین تعدادی از اهالی روستاهای سیت و پیرو که مدعی مالکیت بخشی از اراضی مورد نظر هستند در این نشست حضور داشتند که پس از بحث و تبادل نظر حاضران به توافق رسیدند.

دادعلیزاده خاطرنشان کرد: حاضران در این نشست که به نمایندگی از اهالی شهرستان بشاگرد حضور داشتند حمایت خود را از اجرای طرح ذکر شده دولت که منجر به آبادانی منطقه می‌شود اعلام و خواهان ادامه و تسریع در اجرای این طرح شدند.

وی بیان کرد: اقدام وقیحانه (آتش زدن شبانه تجهیزات و ماشین‌آلات کشاورزی) و غیرقانونی که چند شب قبل توسط عده‌ای با هویت نامعلوم انجام و اقدام به ایراد خسارت به ماشین‌آلات کشاورزی کردند را محکوم و مردود اعلام کردند.

رییس شورای اداری بشاگرد اشاره کرد: اهالی روستاهای سیت و پیرو هم که بخشی از مدعیان اراضی مذکور هستند این اقدام را محکوم و خود را از چنین اقدام غیرقانونی مبرا می‌دانند.

فرماندار بشاگرد افزود: حق و حقوق اهالی بومی روستاهای اطراف که مدعی مالکیت هستند پس از اثبات مالکیت باید مدنظر قرار گیرد و طبق قانون به آنها واگذار شود، همچنین محدوده مراتع و چراگاه احشام اهالی و حقابه آن‌ها نیز مشخص و به ساکنان و مالکان یادشده واگذار شود.

دادعلیزاده خاطرنشان کرد: با پیشنهاد حاضران در این نشست، برای پیگیری موضوع‌های مدنظر و حل و فصل اختلاف‌های بین شرکت مجری طرح و معارضان، یک هیات محلی متشکل از معتمدان بشاگرد تشکیل و قرار شد تا حصول نتیجه نهایی هماهنگی و پیگیری لازم انجام شود.

شهرستان کوهستانی بشاگرد در فاصله حدود ۳۰۰ کیلومتری شرق بندرعباس واقع شده است.

انتهای پیام/