نشست تعیین تکلیف کالاهای متروکه هرمزگان با حضور استاندار برگزار و نقش دستگاه‌های مختلف در تسریع روند جابجایی این کالاها مشخص شد.

به گزارش هرمیزان، استاندار هرمزگان شامگاه چهارشنبه در حاشیه این نشست که با حضور مسوولان دستگاه های مربوطه برگزار شد، اظهار کرد: باتوجه به موضوع تعیین تکلیف کالاهای متروکه استان این نشست برگزار و مواردی در جهت تعیین تکلیف مسائل مصوب شد.

مهدی دوستی بیان کرد: در این نشست مصوب شد لیست اموال تملیکی به شخص استاندار تحویل که به سازمان بنادر و دریانوردی و گمرک ارجاع شود تا بنادر ضمن آماده سازی جهت خروج کانتینرهای یادشده برنامه زمانبندی و تعداد تریلر موردنیاز را اعلام کند.

استاندار هرمزگان گفت: همچنین گمرک هرمزگان موظف شد در کمترین زمان نسبت به برداشتن تمام موانع خروج اقدام کند و بلافاصله پس از تحویل لیست از بنادر در کمترین زمان تعداد تریلر مورد نیاز جهت جابحایی را به سازمان راهداری اعلام و راهداری همان روز تریلر مورد نیاز را تامین کند.

وی تصریح کرد: مقرر شد محدودیت زمانی بارگیری کانتینر جهت بارگیری حذف و اولویت مربوط به کانتینرهای یادشده باشد، همچنین مصوب شد تا روز شنبه هفته آینده مابقی لیست کانتینرهای اموال تملیکی تا پایان سال ۱۴۰۰ تحویل استاندار شود.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان ادامه داد: طبق مصوبات این نشست محوطه سه هکتاری جنب میدان شهید باهنر جهت انتقال کالاهای بندر شهید باهنر و محوطه ۶ هکتاری ابتدای شهرک مسکونی شهید رجایی جهت انتقال کانتینرهای بندر شهید رجایی در اختیار اموال تملیکی قرار گیرد.

در پی گزارشاتی درباره ایستایی بیش از ۲۵ هزار کانتینر حاوی کالاهای وارداتی مختلف در گمرکات شهید رجایی و شهید باهنر، ۱۴ شهریور امسال محمد مخبر در یک برنامه‌ای از پیش تعیین نشده با همراهی وزیر جهاد کشاورزی، رییس کل گمرک ایران، استاندار هرمزگان، معاون وزیر صمت و برخی مدیران مربوط در سفری چند ساعته عازم بندرعباس شد و با حضور در اسکله بندر شهید رجایی و بخش‌های مختلف گمرکات این بندرگاه، گزارش‌های واصله را از نزدیک مورد بررسی قرار داد.

با ابلاغ فوری مخبر، از ۱۹ شهریور بیش از ۲۰ مدیر عالی کشور از جمله رییس سازمان ملی استاندارد، مدیران ارشد سازمان اموال تملیکی و گمرک، معاون وزیر صمت، رییس قرارگاه گشت ارشاد مدیران ستاد امر به معروف‌ و نهی از منکر برای بررسی رفع موانع ترخیص فوری کالاهای اساسی و تعیین تکلیف کالاهای رسوبی در بنادر شهیدان رجایی و باهنر وارد بندرعباس شده و درحال بازدید از بخش‌های مختلف این بنادر هستند.

منطقه ویژه اقتصادی مجتمع بندری شهید رجایی به عنوان بزرگترین بندرتجاری ایران نام برده شده که با ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه حدود ۱۰۰ میلیون تن کالا، به ‌تنهایی بیش از ۶۰ درصد صادرات و واردات و ۷۰ درصد ترانزیت بنادر کشور را برعهده ‌دارد و همچنین بیش از ۸۵ درصد کالاهای کانتینری کشور در مجتمع بندری شهید رجایی جابه‌جا می‌شود.

انتهای پیام/