فرمانده انتظامی هرمزگان از اجرای طرح ضربتی پاکسازی مناطق‌آلوده به قاچاق سوخت در منطقه گچین بندرعباس خبر داد و گفت: در این راستا بیش از ۳۰۰ مخزن فلزی و پلاستیکی تخریب و ۴۰ کیلومترلوله انتقال سوخت کشف شد.

به گزارش هرمیزان، از پایگاه اطلاع رسانی پلیس هرمزگان، سردار علی اکبر جاویدان روز سه‌شنبه در تشریح این خبر افزود: در ادامه اجرای سلسله طرح‌هایی که در نقاط آلوده سراسر استان اجرا شد با بررسی اطلاعاتی و برنامه ریزی هدفمند یکی از کانون‌های مهم قاچاق سوخت در غرب بندرعباس شناسایی و بامداد امروز (سه‌شنبه) طرح ضربتی پاکسازی مناطق آلوده به قاچاق سوخت در منطقه گچین انجام شد.

وی بیان کرد: در این طرح که با مشارکت ماموران انتظامی بندرعباس، پلیس امنیت اقتصادی و یگان ویژه با حضور میدانی و هماهنگی دستگاه قضایی اجرا شد، افزون بر ۲۰ نقطه و محل انباشت سوخت قاچاق که به صورت بتنی و فلزی توسط قاچاقچیان در زیرزمین تعبیه شده بود، شناسایی و در این راستا ۳۰۰ مخزن پلاستیکی و فلزی منهدم و حدود ۴۰ کیلومتر لوله‌کشی‌های انتقال سوخت از مخازن به سمت خارج از محدوده امحا شدند.

فرمانده انتظامی هرمزگان با تاکید بر این‌که این طرح‌ها ادامه دارد و نخستین و آخرین طرح نیز نخواهد بود، اظهارکرد: برابر اعلام سردار فرماندهی کل انتظامی کشور امسال سال سختی برای قاچاقچیان خواهد بود.

سردار جاویدان با قدردانی از همکاری و همراهی خوب استاندار و رییس شواری تامین، دستگاه قضایی، سازمان حمل و نقل، بنیاد مسکن و دیگر دستگاه‌های استان در اجرای موفق طرح‌های پاکسازی مناطق آلوده، خاطر نشان کرد: ماموریت و طرح‌های عملیاتی پلیس محکم‌تر و قاطع‌تر از گذشته اجرا و هرگز اجازه نمی دهیم که سرمایه این ملت این گونه به تاراج گذاشته شود.

ناکاملی قاچاقچیان در انتقال ۶۱۸ کیلوگرم تریاک در جاسک

فرمانده انتظامی هرمزگان یادآورشد: همچنین در عملیاتی دیگر قاچاقچیان و سوداگران مرگ در انتقال بیش از ۶۱۸ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک در شهرستان جاسک با تلاش ماموران ناکام ماندند.

سردار جاویدان گفت: درپی همکاری اطلاعاتی پلیس مبارزه با موادمخدر استان مبنی بر انتقال موادمخدر توسط باند قاچاقچیان در حوزه جاسک موضوع به‌صورت ویژه در دستورکار قرار گرفت و ماموران با تشکیل اکیپی ضمن هماهنگی با مرجع قضائی به محل واقع در محور زرآباد- لیردف محدوده سه راهی کاشی این شهرستان اعزام شدند.

این مقام ارشد انتظامی استان اضافه کرد: ماموران پس از گشت زنی‌های هدفمند در محور و حوزه استحفاظی به یک دستگاه خودرو تویوتا هایلوکس درحال حرکت شک کرده و دستور توقف دادند که راننده خودرو بدون توجه به دستور ایست پلیس با افزایش سرعت از محل متواری و طی تعقیب و مراقبت ماموران، به ناچار خودرو را در منطقه بیابانی رها کرده و از محل متواری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد : ماموران در بازرسی ازخودروی توقیفی مقدار ۶۱۸ کیلو و۵۴۷ گرم تریاک کشف کردند.

آزادسازی بیش از چهار هزار زمین ملی در بندرعباس

فرمانده انتظامی هرمزگان همچنین به آزادسازی چهار هزار و ۲۴۳ مترمربع از زمین‌های ملی در بندرعباس به ارزش ۴۳ میلیارد ریال اشاره کرد و گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی با اشراف اطلاعاتی و تحقیقات میدانی موفق به کشف یک فقره تصرف غیرمجاز زمین ملی در یکی از روستاهای بندرعباس شدند.

سردار جاویدان یادآورشد: پس از کسب مجوزهای قضایی و در بررسی های تخصصی به همراه کارشناسان اداره یگان حفاظت محیط زیست بندرعباس مشخص شد، متهم چهارهزار و ۲۴۳ مترمربع از زمین‌های ملی را به صورت غیرمجاز تصرف کرده است.

وی بیان کرد: در این راستا متهم پس از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

کشف بولدوزر قاچاق در پارسیان

فرمانده انتظامی پارسیان نیز از کشف یک دستگاه بولدوزر قاچاق به ارزش هفت میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ غلامرضا حسینی گفت: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران ایست و بازرسی «لاورچهو» این فرماندهی حین کنترل جاده‌های مواصلاتی به یک دستگاه کامیون کشنده که حامل یک دستگاه بولدوزر بوده، مشکوک و برای بررسی بیشتر آن را متوقف کردند.

وی خاطرنشان کرد: طی بررسی انجام شده مشخص شد، بلدوزر بدون هرگونه مدارک گمرکی و قاچاق بوده که خودرو توقیف و به پارکینگ منتقل شدند و در این راستا یک متهم دستگیر و به مرجع قضائی معرفی شد.

انتهای پیام/