مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: مراودات اقتصادی و تجاری میان قشم و روسیه ارتقاء می‌یابد.

به گزارش هرمیزان، عادل پیغامی ظهر امروز (بیست و چهار مهرماه) در نشست ویدیو کنفرانسی که با حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه برگزار شد، با اشاره به ظرفیت‌های جزیره قشم در تمام ابعاد، اظهار کرد: جزیره قشم از ظرفیت های فراوانی برای دستیابی به توسعه برخوردار است و افزایش مراودات بین المللی به منظور دستیابی به این هدف در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: از همین روی مذاکرات خوبی با کشور روسیه انجام شده و شرایط حضور روس ها در توسعه طرح های بندری، عمرانی و شیلاتی، افزایش تبادلات در حوزه گردشگری، برقراری خطوط هوایی بین قشم و روسیه به صورت مستقیم یا غیرمستقیم در دست بررسی است.

پیغامی در این جلسه ضمن تشریح طرح جامع ارتباطی خلیج فارس و معرفی ظرفیت های حمل و نقل و پشتیبانی (لجستیک) منطقه آزاد قشم، اضافه کرد: آمادگی لازم برای همکاری با شرکت های روسی در ساخت و توسعه طرح های یادشده وجود دارد.

مراودات اقتصادی و تجاری قشم و روسیه ارتقا می یابد

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم اظهار کرد: همچنین آمادگی لازم برای همکاری با بانک های روسیه و راه اندازی فروشگاه های زنجیره ای در منطقه آزاد وجود دارد که مستلزم مساعدت سفیر ایران در روسیه است.

به گفته پیغامی امکان سنجی برقراری خطوط پروازی بین مسکو – تهران – قشم و سوچی – تهران – قشم از دیگر مواردی که مورد استقبال روس ها قرار دارد و نیازمند مساعدت سفیر برای انجام پیگیری های لازم است.

وی همچنین با اشاره به سفر هیاتی از استان کراسنودار روسیه به جزیره قشم، افزود: مذاکرات اولیه برای انعقاد تفاهم نامه های همکاری و برقراری ارتباط خواهرخواندگی بین قشم و شهر سوچی انجام شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم خاطرنشان کرد: سفارت ایران در کشور روسیه می تواند نقش موثری در در زمینه معرفی جزیره زیبای قشم به شرکت های روسی و تبلیغ توانمندی های این جزیره در روسیه و ارائه راهکارهای تبلیغاتی ایفا کند.

در ادامه این جلسه کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه نیز ضمن ابراز خرسندی از اقدامات انجام شده در حوزه دیپلماسی اقتصادی در قشم از آمادگی این سفارت به منظور تسهیل ارتباطات قشم و روسیه خبر داد.

وی ادامه داد: توجه به شرایط راهبردی قشم، این جزیره مکان خوبی برای افزایش سطوح ارتباطی با کشور روسیه به حساب می آید و از ارایه همکاری های لازم دریغ نخواهیم کرد.

جلالی ضمن ارایه راهکار و پیشنهادهای مطلوب به منظور افزایش مراودات پیشنهاد داد تا منطقه آزاد قشم میزبان کمیسیون مشترک اقتصادی روسیه و ایران شود که این موضوع مورد استقبال مسوولان سازمان قرار گرفت.

انتهای پیام/