مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان گفت: هنرستان حاجی‌آباد پس از گذشت بیش از ۱۲ سال به بهره‌برداری رسید.

به گزارش هرمیزان، مهدی باوقارزعیمی ظهر امروز (ششم آبان ماه) در آئین افتتاح هنرستان شبانه‌روزی حاجی‌آباد، اظهار کرد: این طرح آموزشی پس از گذشت بیش از ۱۲ سال با حمایت‌های ویژه استاندار هرمزگان به بهره‌برداری رسید.

وی، با ذکر این نکته که طولانی بودن عمر این پروژه، چالش‌هایی را برای شروع دوباره طرح ایجاد کرده بود، عنوان کرد: پیشرفت فیزیکی پروژه در ۶ ماه گذشته ۲۵ درصد بود و این پروژه دیگر به یک مطالبه مستمر میان اهالی فرهنگ شهرستان حاجی‌آباد تبدیل شده بود که خوشبختانه با حمایت‌های دولت سیزدهم و همکاری مردم این هنرستان در حال حاضر به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان، تصریح کرد: هنرستان حاجی‌آباد دارای ۱۸ کلاس درس، فضاهای اختصاصی پرورشی، اداری و کارگاهی است و ظرفیت پذیرش ۱۲۰ نفر را در خوابگاه‌های خود دارد که با اعتباری بالغ‌ بر ۴۱۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

باوقار زعیمی، با بیان اینکه امیدوارم این طرح آموزشی بتواند نقشی در توسعه این شهرستان ایفا کند، بیان کرد: خوشبختانه شهرستان حاجی‌آباد در شاخص «سرانه فضای آموزشی» جایگاه خوبی را در میان شهرستان‌های دیگر استان هرمزگان و حتی کشور دارد. بر اساس گزارش‌های وزارت‌خانه، میانگین «سرانه فضای آموزشی» در کشور ۵.۲ متر مربع و در استان هرمزگان ۴.۸ مترمربع است در حالیکه این رقم در حاجی‌آباد هفت مترمربع است.

انتهای پیام/