معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری هرمزگان، با اشاره به مناسبات عمیق ایران و چین و نقش هرمزگان در این تعاملات، گفت: آماده همکاری مشترک با چینی‌ها در توسعه صنایع شیمی معدنی هستیم.

به گزارش هرمیان، عادل شهرزاد روز یکشنبه در نشست با سرکنسول جمهوری خلق چین در رابطه با همکاری‌های مشترک جهت توسعه صنایع شیمی معدنی ایران افزود: استان هرمزگان، هاب نفتی و پتروشیمی کشور است و در ۲ سال گذشته نیز بحث اکتشافات معدنی در این استان فعال شده است.

وی بیان کرد: برای توسعه تعاملات با کشورهای دوست و استفاده بیشتر از ظرفیت‌های بین‌المللی، بسترها جهت جذب سرمایه‌گذاران خارجی نیز در استان آماده‌تر شده است‌.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و تبادلات منطقه‌ای استانداری هرمزگان تاکید کرد: دولت به جد بحث توسعه صنایع شیمی معدنی را دنبال می‌کند و برای این مهم علاقه‌مند هستیم از توان علمی، تخصصی و مشاوره‌ای شرکت‌های چینی استفاده کنیم.
وی خاطرنشان کرد: اگر سرمایه‌گذاران چینی در حوزه‌های سرمایه‌گذاری در استان به موانعی برخورد کرده‌اند، لازم است کنسولگری آن‌ها جهت بررسی و مانع‌زدایی معرفی کند.

توسعه صنایع معدنی زمینی خوبی برای همکاری‌های مشترک چین و ایران است

سرکنسول جمهوری خلق چین در بندرعباس نیز در این نشست اظهار کرد: توسعه صنایع معدنی زمینه خوبی برای توسعه همکاری‌های مشترک چین و جمهوری اسلامی ایران است.

شو وی افزود: برای تعمیق روابط سرمایه‌گذاران ۲ کشور ایران و چین، لازم است چندین پروژه مشترک را در استان هرمزگان اجرایی کنیم تا سایر سرمایه‌گذاران مشاهده کنند که شرایط برای فعالیت در هرمزگان مساعد بوده و رغبت پیدا کنند.

سرکنسول جمهوری خلق چین در بندرعباس با اشاره به رتبه یک امنیت سرمایه‌گذاری هرمزگان خاطرنشان‌کرد: دفاع از سرمایه‌گذار از جذب سرمایه‌گذار مهم‌تر است و چنانچه فعالان اقتصادی ببینند امنیت کافی برای فعالیت در استان دارند، سرمایه‌گذاری‌های خود را توسعه خواهند داد.

در این نشست همچنین در رابطه با موضوعات کاری مشترک صحبت و تصمیماتی گرفته شد.