استاندار هرمزگان از برنامه ریزی برای اصلاح 54 نقطه حادثه خیز استان با اعتبار 500 میلیارد تومانی خبرداد.

به گزارش هرمیزان، روز یکشنبه 28 آبان جلسه شورای راهبری تصادفات استان به ریاست مهدی دوستی استاندار هرمزگان و با حضور سردار حسن مومنی رئیس پلیس راه راهور فراجا و سردار علی اکبر جاویدان فرمانده انتظامی استان هرمزگان و سایر اعضا در سالن جلسات استانداری برگزار شد.

استاندار هرمزگان در این جلسه با تبریک ولادت با سعادت حضرت زینب کبری سلام الله علیها و روز پرستار اظهار داشت: در دولت سیزدهم به دنبال بهبود وضعیت جاده‌های استان و شناسایی و اصلاح نقاط حادثه خیز هستیم.

وی افزود: در حال حاضر برای 54 نقطه حادثه خیز استان بالغ بر 500 میلیارد تومان اعتبار گذاشته‌ایم تا با اصلاح این نقاط، ایمنی تردد در مسیرهای مواصلاتی استان افزایش یابد.

مهدی دوستی گفت: محور گچین و محور بندرلنگه به پارسیان جزو اولویت‌های اساسی ما برای بهبود وضعیت هستند اما ارتقا وضعیت فعلی این مسیرهای مهم و پر حادثه نیازمند اعتبارات زیادی است که تلاش داریم از محل مولد سازی ظرفیت‌های موجود این اعتبار را تامین کنیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بارنامه صوری عامل مهمی در قاچاق سوخت و در نتیجه جولان بیشتر خودروهای سوخت‌بر در سطح جاده‌های استان و ناایمن شدن مسیرهای مواصلاتی می‌شود تصریح کرد: باید سامانه بارنامه برخط ایجاد شود تا بتوان با این معضل مقابله کرد.

استاندار هرمزگان اظهار داشت: یکی دیگر از مشکلات ما در بندر شهید رجایی است در این بندر به 800 راننده پایه یکم نیاز است اما متاسفانه امکان جذب این تعداد راننده وجود ندارد درخواست داریم برای تامین نیروی انسانی مجوز جذب رانندگان با گواهینامه ویژه پایه دوم نیز در محدوده بندر شهید رجایی صادر شود.

وی در پایان به مشکل پلاک گذاری کامیونت‌های وارداتی قشم اشاره کرد و گفت: حدود هزار دستگاه کامیونت‌ بلاتکلیف جزیره قشم وجود دارد که مشکلات مرتبط با منطقه آزاد و سازمان ملی استاندارد آنها حل شده و در حوزه راهور هم درخواست داریم نسبت به رفع موانع موجود اقدام شود.

در ادامه این جلسه سردار حسن مومنی رئیس پلیس راه راهور فراجا اظهار داشت: معضل تصادفات نگران کننده است و در سال‌های اخیر نیز در این حوزه رشد تصادفات را شاهد هستیم.

وی افزود: در دهه هشتاد و در سال‌هایی آمار تلفات جاده‌ای به سالی 28 هزار نفر هم رسید اما با برنامه ریزی های صورت گرفته این آمار در سال 95 به حدود 16 هزار نفر رسید اما متاسفانه دوباره آمار در حال رشد است و در سال گذشته شاهد جان باختن حدود 20 هزار نفر در تصادفات جاده‌ای بودیم.

سردار مومنی با تاکید بر اینکه این وضعیت نگران کننده است گفت: عامل انسانی با 62 درصد مهم‌ترین عامل وقوع حوادث است و پس از آن مسیرهای مواصلاتی و خودروها در تلفات جاده‌ای نقش داشته‌اند.

وی ادامه داد: سرعت غیرمجاز، عدم توجه به جلو، سبقت و خستگی و خواب آلودگی مهم‌ترین دلایل تصادفات هستند و 60 درصد از این تصادفات هم در 30 کیلومتری شهرها به وقوع می پیوندد، بیشترین قربانیان حوادث هم جوانان هستند.

رئیس پلیس راه راهور فراجا گفت: در استان هرمزگان هم از سال 99 به بعد شاهد افزایش تصادفات هستیم، این استان در برخی شاخص‌ها از جمله تخطی از سرعت مطمئنه و جان باختن حادثه دیده در محل وقوع تصادف، تصادف موتور سیکلت از میانگین کشوری شرایط بدتری دارد که باید این مسائل کنترل شود.
سردار مومنی با بیان اینکه در حوزه اصلاح راه‌ها تخصیص اعتبار باید صورت گیرد، گفت: سامانه ثبت تخلف و اعمال قانون می‌تواند عامل جدی و موثری در کاهش تصادفات باشد، در استان هرمزگان خودروهای سوخت بر یکی از عوامل مهم تصادفات هستند که باید برای مهار آنها فکری شود.

سردار علی اکبر جاویدان فرمانده انتظامی استان هرمزگان نیز در این جلسه با اشاره به مسئله مهم خودروهای سوخت بر گفت: برای کنترل و توقیف این خودروها در جاده‌های استان طرح‌هایی مد نظر داریم و تلاش داریم ضمن توقیف این خودروها، آنها را به مدت 6 ماه در توقیف نگه داریم.

وی همچنین به معضل موتور سیکلت‌های فاقد پلاک اشاره کرد و خواستار تعیین تکلیف این موتورسیکلت‌ها شد.

انتهای پیام/