مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان با اشاره به بازرسی بیش از ۲ هزار فروند شناور صیادی بدون هویت در بنادر غرب استان در ۲ مرحله، گفت: ۲۰۰ فقره گواهینامه ثبت قایق‌های صیادی تحویل مالکان این قایق‌ها تحویل شده است.

به گزارش هرمیزان، “مرتضی سالاری” با اشاره به بازرسی از ۲ هزارفروند شناور صیادی بدون هویت در بنادر غرب، اظهارکرد: این اقدام در راستای لزوم تسهیل ثبت قایق های صیادی بدون هویت در سواحل و بنادر غرب با هماهنگی‌های انجام شده با اداره کل بنادر و دریانوردی استان انجام‌گرفته است.

وی ادامه داد: در همین راستا کارگروه و تیم‌های تخصصی بازرسی تشکیل و با بازدید از پارکینگ هایی که قایق‌های صیادی بدون هویت حضور داشتند، علاوه بر بازرسی از ۲ هزار فروند قایق بدون هویت مقرر شد مالکان این قایق‌ها برای تشکیل پرونده به مدیریت بنادر و دریانوردی غرب استان مراجعه کنند.

به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان؛ برای تسهیل فرآیند علاوه بر تشکیل گروه‌های کاری برای بازدید از بنادر غرب استان در حوزه ستادی و دریافت اسناد و مدارک دریانوردان ومالکان قایق‌ها، سامانه‌ها و زیرسیستم هایی که لازم بود نیز برای انجام این مهم تقویت شده که در حال حاضر در صورت مراجعه مالکتن قایق‌های صیادی گواهینامه ثبت با هماهنگی‌های انجام شده کمتر از یک هفته تحویل داده خواهد شد.

سالاری با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۲۰۰ فقره گواهینامه ثبت قایق صیادی مربوط به بنادر غرب تحویل مالکان این قایق‌ها شده و آن‌ها دیگر نیاز به سفر به مرکز استان برای دریافت گواهینامه‌های مربوطه نخواهند داشت.

وی یادآور شد: از این پس قایق‌های صیادی بی‌هویت که گواهینامه ثبت قایق از مدیریت بنادر و دریانوردی غرب دریافت کرده‌اند، می‌توانند با نظارت شیلات و دریابانی به صورت قانونی اقدام به دریاروری و صیادی کنند.

انتهای پیام /