استاندار هرمزگان از فراهم‌کردن مقدمات تاسیس دانشکده صنعت نفت در بندرعباس خبر داد.

به گزارش هرمیزان به نقل از اداره کل روابط‌ عمومی استانداری هرمزگان، مهدی دوستی شامگاه سه شنبه در نشست با محمد چهاردولی رییس دانشگاه صنعت نفت و مدیران این دانشگاه، اظهار کرد: هرمزگان استانی کاملا نفتی بوده، از این رو لازم است ظرفیت آموزش عالی صنعت نفت نیز در استان باتوجه به اهمیتی که تربیت نیروی انسانی متخصص دارد، ایجاد شود.

وی تصریح‌کرد: آمادگی کامل داریم مقدمات احداث دانشکده تخصصی صنعت نفت را در هرمزگان و بندرعباس ایجاد کنیم و نهایت همکاری را در این حوزه داشته باشیم.

دوستی تصریح کرد: استان هرمزگان در حال حاضر قطب پالایشی کشور است و با احتساب پروژه‌هایی که آغاز شده است، حدود ۲ میلیون ظرفیت پالایشی در آینده خواهد داشت و در حال حاضر ۹۰۵ هزار بشکه ظرفیت پالایشی جدید در دست ایجاد است و شرق هرمزگان به یکی قطب‌های پالایشی تبدیل خواهد شد.

وی ادامه داد: عمده پتروشیمی‌های استان نیز در غرب هرمزگان تعریف شده که یکی از پتروشیمی‌های این منطقه درحال حاضر ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد؛ ضمن اینکه مقدمات احداث پتروشیمی‌هایی در میناب، سیریک و جاسک نیز در حال فراهم شدن است‌.
استاندار هرمزگان خاطرنشان‌کرد: با طرح مسئله توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر حرکت به سمت آموزش‌های مهارت‌محور، این مهم در هرمزگان در دستورکار قرار گرفت و چندین هنرستان تخصصی از جمله در حوزه نفت در استان تاسیس شد.

وی ابراز کرد: در حال حاضر هنرستان تخصصی پالایش در بندرعباس در حال فعالیت است و در صورتی دانشگاه نفت انتظارات از استان برای تاسیس دانشکده در بندرعباس را مشخص کند به سرعت پیگیری و موارد مورد نظر را تامین خواهیم کرد.

استاندار هرمزگان خاطرنشان‌کرد: علاقه‌مند هستیم که بخش دریایی دانشگاه‌های مطرح کشوری را به هرمزگان منتقل کنیم و پیشنهاد آن را به وزیر علوم داده‌ایم که درحال جمع‌بندی موضوع هستند.

دوستی همچنین با اشاره به طرح‌های توسعه صنعت نفت در استان و چشم‌انداز پیش‌روی هرمزگان، گفت: احداث بیمارستان صنعت نفت در استان ضروری است.

رییس دانشگاه صنعت نفت نیز در این نشست با بیان اینکه تاسیس دانشکده نفت نیاز به مجوز شورای عالی گسترش و تصویب هیات‌امنای دانشگاه دارد، گفت: مباحث مربوط به مجوز را در سطح ملی پیگیری خواهیم کرد اما انتظار مساعدت‌های ویژه از مجموعه مدیریتی استان داریم.

محمد چهار دولی افزود: تاسیس دانشکده نفت می‌تواند به تکمیل زنجیره و اکوسیستم صنعت نفت در استان کمک کند و آمادگی داریم با درنظر گرفتن محلی برای تدریس، پذیرش دانشجو در استان را آغاز کنیم تا احداث ساختمان اصلی دانشکده آغاز شود.

دوستی در نشست با سرپرست سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت که با حضور احمد مرادی نایب‌ رییس کمیسیون انرژی برگزار شد، اظهار کرد: پایه شکل‌گیری شهر آبادان و زیرساخت‌های آن و از جمله درمان، پالایشگاه آبادان بود و درحال حاضر هرمزگان چند برابر آن دارای ظرفیت است.

وی بیان‌کرد: ظرفیت‌های نفتی استان موجب شده است که هرمزگان به یکی از اصلی‌ترین کانون‌های جمعیتی فعالیت‌های حوزه نفت تبدیل شود، از این رو می‌طلبد در توسعه زیرساخت‌های استان به ویژه زیرساخت‌های درمانی نیز مشارکت داشته باشد.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان ابراز کرد: سرانه تخت بیمارستانی در کشور ۱.۷ بوده، در حالی که سرانه هرمزگان در حال حاضر ۱.۳ است و اگر سرانه تخت‌های نظامی را از آن کم کنیم به هفت دهم تقلیل خواهد یافت و بیمارستان‌هایی نیز که در دست احداث داریم نمی‌تواند این کمبودها را جبران کند.

دوستی تاکیدکرد: انتظار داریم مجموعه بهداشت و درمان وزارت نفت در بندرعباس احداث بیمارستانی را آغاز کند چرا که به شدت به این بیمارستان نیاز داریم و بیمارستان‌های استان پاسخگوی نیازهای درمانی استان و حوادث و سوانح از جمله سوانح حوزه نفت نیستند.

سرپرست سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت نیز تاکیدکرد: با احداث بیمارستان در قالب مسئولیت‌های اجتماعی مخالفتی نداریم و لازم است نظر مقام عالی وزارت نفت نیز جلب شود.

سید علی جزایری تهرانی عنوان‌کرد: محلی که برای تاسیس بیمارستان صنعت نفت در بندرعباس در نظر گرفته شده است مکانی مطلوب است و حداکثر همکاری را جهت ایجاد آن خواهیم داشت.