رییس ستاد انتخابات هرمزگان، با اشاره به اینکه اطلس امنیتی انتخابات و آسیب شناسی انتخابات ادوار گذشته در استان انجام شده است، گفت: اطلس انتخاباتی هرمزگان نیز با نگاه افزایش مشارکت مردم در انتخابات تدوین و وزارت کشور نیز ارسال شد.

به گزارش هرمیزان احسان کامرانی روز پنجشنبه در همایش فرمانداران و بخشداران استان هرمزگان که با حضور محمدتقی شاهچراغی معاون سیاسی وزیر کشور در حال برگزاری است، پیگیری اتصال بخشداری‌ها به فیبرنوری را از ماموریت‌های مهم ستاد انتخابات دانست و افزود: براساس پیگیری‌های انجام‌ شده و همکاری دستگاه‌های مسئول تاکنون ۴۲ بخشداری بدون شبکه به فیبرنوری متصل شده است.

وی با اشاره به آمار ثبت‌نام‌کنندگان و تحلیل رفتار آن‌ها بیان کرد: در حوزه شرق هرمزگان، ۸۸ نفر پیش ثبت‌نام کرده بودند که از این بین ۳۹ نفر ثبت‌نام خود را نهایی کردند و در حوزه غرب استان نیز از میان ۸۴ پیش ثبت‌نام کننده، ۴۶ نفر برای شرکت در انتخابات ثبت نام نهایی انجام دادند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان تاکید کرد: در حوزه مرکزی استان هرمزگان شاهد پیش ثبت‌نام ۲۳۴ نفر بودیم که در مدت مقرر برای ثبت‌نام نهایی ۱۱۴ نفر فرآیند ثبت‌نام را تکمیل کردند و در مجموع از ۴۰۶ پیش ثبت‌نام کننده در استان ۱۹۹ نفر ثبت‌نام خود را نهایی کردند و وارد روند بررسی صلاحیت‌ها شدند.

کامرانی با اشاره به فرآیند بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس نیز گفت: در حوزه انتخابیه مرکزی ۳۱ نفر عدم احراز، ۲۱ نفر عدم تایید و ۶۱ نفر تایید صلاحیت شدند؛ در حوزه انتخابیه غرب استان نیز ۲ نفر عدم احراز، ۳ نفر ۳۲ نفر عدم تایید و ۱۱ نفر نیز تایید شدند ضمن اینکه در شرق استان داوطلب عدم احراز شده نداشتیم اما ۹ نفر عدم تایید و ۳۰ نفر تایید شدند.

رییس ستاد انتخابات استان هرمزگان خاطرنشان‌کرد: از میان کسانی که ردصلاحیت شده یا صلاحیت آن‌ها احراز نشده است ۲۴ نفر شکایت خودشان را ثبت نکردند که به منزله انصراف است اما در حال حاضر ۱۷۵ نفر در حال بررسی مجدد هستند و پرونده‌هایشان به دفتر شورای نگهبان در استان ارسال شده است.

کامرانی با اشاره به ثبت‌نام انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان عنوان‌کرد: ۱۳ نفر در استان برای این منظور ثبت نام کرده‌اند که از این بین هفت نفر در گروه سنی ۴۰ تا ۵۰ سال، سه نفر در گروه سنی ۵۰ تا ۶۰ سال و سه نفر در گروه سنی ۶۰ تا ۷۰ نفر هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی هرمزگان استانداری هرمزگان تصریح‌کرد: برای نخستین بار در دولت، خانه احزاب تشکیل شد؛ در حالی که چندین سال و چندین دوره بود که این خانه تشکیل نشده بود اما با پیگیری‌های استاندار هرمزگان این مهم محقق شد.

کامرانی ابراز کرد: تاکنون هفت جلسه ستاد انتخابات استان برگزار شده و جلسات کارگروه‌های تخصصی نیز به ۷۰ جلسه رسیده است.

وی هرمزگان را استانی حیاتی و مهم دانست و افزود: هرمزگان ۷۱ هزار کیلومتر مربع وسعت دارد و با احتساب پهنه آبی این وسعت دوچندان می‌شود.

وی با بیان اینکه جمعیت هرمزگان یک میلیون و ۹۱۵ هزار نفر است، بیان کرد: ۳۸ درصد جمعیت استان در بندرعباس زندکی می‌کند و هرمزگان از ۷۵ کشور بزرگتر و از ۸۳ کشور پرجمعیت‌تر است.

رییس نظارت بر انتخابات مجلس شورای اسلامی در هرمزگان نیز در این همایش مجلس را در راس همه امور دانست و گفت: همه تلاشمان بر این است افرادی که صالح‌تر بوده ودارای  التزاماتی که  شورای نگهبان برای نامزدهای انتخاباتی تعیین کرده، را تایید صلاحیت کنیم.

عبدالله صاقی با اشاره به اینکه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پیش روی دغدغه ماست، افزود: التزام به اسلام، التزام به جمهوری اسلامی، التزام به قانون اساسی و التزام به ولایت مطلقه از جمله التزاماتی بوده که شورای نگهبان برای فرد اصلح تعیین کرده است.

وی با اشاره به اینکه مشارکت مردم پای صندوق‌های رای برای ما یک دغدغه است، بیان کرد: یکی از شاخصه‌هایی مهمی که موجب مشارکت حداکثری مردم می‌شود، امیدآفرینی و بصیرت افزایی است که امیدواریم بخشداران و دهیاران به امیدآفرینان ما در بدنه روستاها، به این موضوع توجه کنند.

انتهای پیام/