همزمان با طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت و سالروز شهادت میرزا کوچک‌خان جنگلی امروز شنبه یازدهم آذرماه پویش کاشت ۶ میلیون و ۵۰۰ اصله نهال در هرمزگان آغاز شده و سه میلیون نهال حرا در هفت شهرستان ساحلی استان کاشته شد.

به گزارش هرمیزان به نقل از ایرنا آیین نمادین کاشت این میزان نهال در ساحل پارک ولایت بندرعباس با حضور استاندار هرمزگان و جمعی از مردم و مسوولان برگزار و پس از آن نیز در سایر شهرهای ساحلی استان اجرایی شد.

استاندار هرمزگان در این آیین اظهار کرد: یکی از طرح‌های خوبی که در این دولت مردمی آغاز شده، پویش کاشت یک میلیارد درخت بود که بنا به برش استانی، هرمزگان نیز سهمی به خود اختصاص داده است.

مهدی دوستی افزود: سهم استان هرمزگان در این طرح کاشت ۲۵ میلیون اصله نهال در مدت چهار سال است که به طور متوسط سالانه باید حدود ۶ میلیون و ۵۰۰ نهال تولید و درسطح استان کاشته شود.

وی ادامه داد: در مقایسه با ۲ سال پایانی دولت گذشته که به طور متوسط ۱۰۰ هزار درخت کاشته می‌شد، سال گذشته ۲ میلیون نهال در استان کاشته شد و امسال نیز ۶ و نیم میلیون نهال کاشته می‌شود که رشدی ۶۵ برابری را رقم زده‌ایم.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان تصریح کرد: عملیات کاشت نهال در استان با توان مضاعف ادامه خواهد یافت تا بتوانیم استانی سرسبز و زیبایی داشته باشیم.

همچنین استاندار امروز با حضور در نهالستان هشت هکتاری باغو بندرعباس به عنوان بزرگترین نهالستان تولید درختان گرمسیری جنوب کشور و نهالستان مردمی کولغان بندرعباس از روند تولید و تکثیر نهال و مزرعه تولید چوب بازدید کرد.

تولید این درختان بیشتر توسط مردم بوده و کاشت آن نیز توسط مردم انجام خواهد شد و کاشت نهال حرا در سواحل استان هرمزگان ن یز در راستای تحقق اقتصاد دریا محور انجام شده و می‌تواند کمک شایانی به بازسازی ذخایر ماهی و میگو نیز داشته باشد.

انتهای پیام/