امام جمعه کیش قانون اساسی را میثاق بزرگ ملی، دینی و انقلابی کشور و ملت ایران دانست و گفت: دشمنان شبهه افکنی علیه قانون اساسی را در دستور کار قرار داده‌اند.

به گزارش هرمیزان، حجت الاسلام والمسلمین «علیرضا بی‌نیاز» در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کیش با بیان اینکه قانون اساسی زمینه پیشرفت را فراهم کرده و دشمنان از این مسیر در هراس هستند، اظهار کرد: قانون اساسی جمهوری اسلامی توسط خبرگان و نمایندگان مردم تعریف و طی برگزاری یک رفراندوم به تایید مردم رسیده است؛ حال باید این سوال را پرسید که کدام کشور مدعی دموکراسی، نظر مردم را در قانون اساسی خود را اینگونه اعمال کرده است؟

وی ادامه داد: قانون اساسی جمهوری اسلامی نه تنها با معیارهای اسلامی منطبق است بلکه توجه ویژه در آن به حقوق انسانی نیز زبانزد متخصصان این حوزه می‌باشد و تمامی این موارد باید به نسل جوان بازگو شود.

امام جمعه کیش عمل به قانون اساسی را راه علاج عبور از مشکلات عنوان کرد و گفت: تلاش دشمنان برای تخریب قانون اساسی ایران، آب در هاون کوبیدن است و نتیجه‌ای نخواهد داشت.

عده‌ای به دنبال منحرف کردن مسیر دانشگاه هستند

وی در ادامه با اشاره به قرارگیری در آستانه روز دانشجو، بیان کرد: برخی‌ها در تلاش برای مسیر انحراف دانشگاه‌ها هستند، اما دانشجو و دانشگاه در طول انقلاب اسلامی همواره نشان داده که با حضور در صحنه‌های حساسی همچون جنگ، مبارزه با منافقین و خنثی سازی فتنه‌ها نقش بسزایی در اقتدار این کشور ایفا کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین « بی‌نیاز» اضافه کرد: برخی می‌خواهند اینگونه القا کنند که دانشجو همراه انقلاب نیست، اما با نیم نگاهی به تاریخ انقلاب اسلامی می‌توان به وضوح دید که روحیه استکبار ستیزی با روح دانشگاه و دانشجو در ایران عجین شده است.

وی با تاکید بر اینکه دانشجو باید آرمانگرا و همیشه در صحنه باشد، گفت: دانشجویان علاوه بر عمل به رسالت علمی خود باید در موضوعات سیاسی و دینی نیز نقش آفرینی کنند.

بسیج نمود بارز خدمت به مردم است

امام جمعه کیش بسیج را نمود بارز خدمت به مردم و اتحاد دانست و افزود: دشمن در تلاش برای ایجاد یک فضای دو قطبی است و در این راستا باید به رهنمودهای مقام معظم رهبری توجه ویژه‌ای داشت.

نفرت جهانی از رژیم صهیونیستی در حال شکل گیری است

وی در ادامه با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، اظهار کرد: نفرت جهانی علیه رژیم صهیونیستی در حال شکل گیری است.

حجت الاسلام والمسلمین « بی‌نیاز» با بیان اینکه عملیات طوفان الاقصی تا پایان رژیم صهیونیستی ادامه خواهد داشت، گفت: امروز جبهه مقاوت در اوج اقتدار خود قرار دارد و پایه‌های استکبار جهانی متزلزل شده است.

معلولان به احترام نیاز دارند، نه ترحم!

وی همچنین خواستار توجه ویژه به معلولان شد و ادامه داد: معلولان نیازی به ترحم و کمک موردی ندارند بلکه باید احترام و همراهی کامل آنان در دستور کار باشد.

امام جمعه کیش خواستار توجه به مشکلات حمل و نقل، ازدواج، تحصیلی و مباحث معیشتی و رفاهی معلولان شد.