فرمانده انتظامی هرمزگان گفت: هشت فرد مرتبط با قتل نوجوان هرمزگانی در پارک دباغیان شهر بندرعباس دستگیر شدند.

سردار علی اکبر جاوید امروز دوشنبه در این خصوص اظهار کرد: درپی اعلام درگیری دسته جمعی منجر به قتل از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ در یکی از پارک‌های شهر بندرعباس، بلافاصله پیگیری موضوع در دستورکار قرار گرفت.

وی ادامه داد: کارآگاهان جرایم جنایی پلیس آگاهی استان با تشکیل اکیپی به محل حادثه پارک شهید دباغیان اعزام که در تحقیقات میدانی صورت گرفته مشخص شد چندین نفر باهم درگیر شدند که در این درگیری یک نوجوان هرمزگانی بر اثر ضربات چاقو مجروح و ضاربان از محل متواری و فرد مجروح نیز به بیمارستان منتقل و به علت شدت خونریزی در بیمارستان فوت کرده است.

فرمانده انتظامی هرمزگان اضافه کرد: با تلاش ماموران ۲ مظنون که سابقه پرسه زنی مداوم و مصرف موادمخدر در پارک را داشتند، دستگیر و تحت بازجویی قرار گرفتند که با بهره‌گیری از شیوه‌های پلیسی ۶ نفر دیگر از متهمان که در درگیری حضور داشتند، نیز شناسایی و دستگیر شدند.

سردار جاویدان افزود: متهمان دستگیر شده در بازجویی‌های فنی انجام شده به شرکت در نزاع دسته جمعی و درگیری با مقتول اعتراف کردند که در بازرسی از مخفیگاه متهمان یک دستگاه گوشی تلفن همراه آیفون مقتول که در زمان درگیری از وی سرقت شده بود، کشف شد.

وی گفت: با اقدامات گسترده فنی و اطلاعاتی، از بین متهمان قاتل اصلی که با ضربات چاقو اقدام به قتل مقتول کرده بود، شناسایی شده و در تحقیقات انجام شده به جرم خود اعتراف کرد.

لندکروز قاچاق در توقیف پلیس

فرمانده انتظامی هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: یک دستگاه خودرو لندکروز قاچاق به ارزش ۱۵۰ میلیارد ریال در شهرستان بندرعباس شناسایی و متوقف شد.

سردار جاویدان خاطرنشان کرد: ماموران انتظامی بندرعباس در اجرای طرح مقابله با قاچاق کالا هنگام گشت زنی در سطح شهر به یک دستگاه خودرو تویوتا لندکروز مشکوک شده و جهت بررسی بیشتر به راننده دستور ایست دادند.

وی افزود: راننده به دستور ایست ماموران توجهی نکرده و با افزایش سرعت، فرار می‌کند که طی تعقیب و گریز با ماموران، خودرو متوقف و راننده دستگیر که در بررسی کارشناسان انتظامی و استعلام صورت گرفته مشخص شد پلاک نصب شده بر روی خودرو متعلق به خودرو پژو بوده است.

فرمانده انتظامی هرمزگان، ارزش خودروی کشف شده را برابر اعلام نظر کارشناسان اقتصادی ۱۵۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: در این رابطه متهم با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی معرفی شد.

کشف جرثقیل قاچاق در غرب هرمزگان

سردار جاویدان همچنین اشاره کرد: یک دستگاه جرثقیل قاچاق به ارزش ۵۰ میلیارد ریال توسط ماموران مستقر در ایست بازرسی لاورجهو شهرستان پارسیان در هنگام کنترل خودروهای عبوری کشف شد.

وی ادامه داد: ماموران در مسیر پارسیان به سمت بندرلنگه به یک دستگاه کامیون تریلی کشنده مشکوک و دستور ایست صادر کردند که در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد جرثقیل حمل شده اسناد و مدارک قانونی و معتبر گمرکی ندارد و به همین دلیل محموله توقیف می‌شود.

فرمانده انتظامی هرمزگان خاطرنشان کرد: ارزش جرثقیل قاچاق کشف شده برابر اعلام نظر کارشناسان ۵۰ میلیارد ریال است و در این رابطه یک متهم نیز دستگیر که پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضایی تحویل داده شد.

کشف محموله ۱۰ میلیارد ریالی تجهیزات کوهنوردی قاچاق

فرمانده انتظامی هرمزگان اشاره کرد: با هوشیاری ماموران انتظامی ایستگاه بازرسی کنجی شهرستان خمیر در بازرسی از یک‌دستگاه کامیون محموله ۱۰ میلیارد ریالی تجهیزات کوهنوردی قاچاق کشف شد.

وی افزود: ماموران انتظامی مستقر در ایستگاه بازرسی کنجی شهرستان خمیر روز گذشته حین کنترل خودروهای عبوری محور کهورستان به لارستان به یک دستگاه کامیون تریلی یخچالدار به رانندگی و سرنشینی ۲ نفر و دارای حکم ماموریت از یک سازمان دولتی شک کرده و دستور توقف دادند.

سردار جاویدان ادامه داد: ماموران جهت بررسی، خودرو را متوقف و در بازرسی دقیق از کامیون موردنظر که به مقصد استان فارس در حرکت بود تعداد یک عدد کاپوت، سه حلقه لاستیک خودرو خارجی و تعداد ۷۳۹ قلم انواع تجهیزات کوهنوردی قاچاق کشف کردند.

وی گفت: در این رابطه ۲ متهم دستگیر و با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی معرفی شدند.