فرمانده انتظامی هرمزگان گفت:‌ باند سه نفره قاچاقچیان موادمخدر در استان با تلاش ضربتی ماموران پلیس طی یک عملیات مسلحانه دستگیر و در این راستا ۱۱۴ کیلوگرم حشیش و تریاک کشف و ضبط شد.

 به گزارش هرمیزان، سردار علی اکبر جاویدان روز سه‌شنبه در این خصوص اظهار کرد: ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر استان در راستای مقابله جدی و بی‌امان با قاچاقچیان با انجام کار اطلاعاتی و بهره‌گیری از شیوه‌های پلیسی از قصد انتقال یک محموله موادمخدر از طریق یکی از محورهای فرعی وروستایی شهرستان حاجی‌آباد مطلع و موضوع را به‌صورت ویژه در دستورکار قرار دادند.

وی ادامه داد: ماموران با تشکیل اکیپی به محل اعزام و پس از گشت زنی و تعقیب و مراقبت‌های لازم در محورهای فرعی دهستان سیاهو به سمت روستای احمدی حاجی‌آباد به یک دستگاه خودرو پژو پارس مشکوک شده و دستور توقف دادند.

فرمانده انتظامی هرمزگان اضافه کرد: قاچاقچیان بدون توجه به دستور پلیس و علائم هشدار دهنده و بازدارند با افزایش سرعت و با تیراندازی به سمت ماموران اقدام به فرار کردند که پس از تعقیب و گریز طولانی خودروی قاچاقچیان واژگون که در بازرسی از آن ۶۸ کیلوگرم موادمخدر از نوع تریاک و ۴۶ کیلو و ۶۰۰ گرم از نوع حشیش،سه تیغه خشاب و ۹۰ عدد فشنگ کلاش، کشف شد.

سردار جاویدان خاطرنشان کرد: در این راستا سه قاچاقچی دستگیر شدند و همچنین سه دستگاه خودرو متعلق به قاچاقچیان نیز در این عملیات توقیف، پنج دستگاه موبایل که سوداگران بوسیله آن‌ها مقصد و مسیرهای انتقال محموله مواد را مشخص می‌کردند، کشف شد.

۱۳۸ سارق کابل برق در دام پلیس

فرمانده انتظامی هرمزگان گفت: همچنین با تلاش همه‌جانبه پلس آگاهی استان و با هدف ارتقای امنیت عمومی و اجتماعی، ۱۳۸ سارق در طرح ضربتی مقابله با سارقان سیم و کابل برق و تجهیزات انتقال نیرو دستگیر شدند.

سردار جاویدان ادامه داد: طرح مقابله با سرقت سیم و کابل برق با تلاش همه‌جانبه پلیس اگاهی هرمزگان و با هدف ارتقای امنیت عمومی و اجتماعی به مدت ۷۲ ساعت در مناطق جرم خیز این استان اجرا شد.

وی اضافه کرد: در اجرای این طرح ۶۳ فقره انواع سرقت و ۲۰ فقره سرقت سیم و کابل برق کشف و در مجموع ۱۳۸ سارق شناسایی و در عملیات‌های جداگانه دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی هرمزگان با تاکید بر جدیت پلیس در اجرای منظم و مستمر طرح های مقابله با سرقت و پاکسازی مناطق و محلات آلوده و جرم خیز، گفت: متهمان دستگیر شده با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند و تلاش پلیس برای کشف دیگر سرقت‌های احتمالی و شناسایی دستگیری سارقان و تحویل اموال مسروقه به مالباختگان ادامه دارد.

رفع تصرف ۳۲۶ هزار و ۱۱۵ مترمربع از زمین‌های دولتی

سردار جاویدان همچنین گفت: درپی وصول شکایتی از اداره منابع طبیعی شهرستان بندرعباس مبنی بر تصرف زمین‌های دولتی توسط ۲ متهم با شیوه و شگرد کانال کشی و زهکشی، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور رسیدگی کارشناسان اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس امنیت اقتصادی استان قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران ضمن هماهنگی قضائی و با حضور کارشناس منابع طبیعی به محل اعزام که با بررسی‌های میدانی صورت گرفته مشخص شد ۲ متهم این پرونده در یکی از روستاهای بندرعباس اقدام به اخذ مزرعه پرورش میگو کرده و در کنار مرزعه بدون توجه به قوانین و مقررات و اخذ مجوزات لازم میزان ۳۲۶ هزار و ۱۱۵ مترمربع از زمین‌های دولت را تصرف کرده‌اند.

فرمانده انتظامی هرمزگان با بیان اینکه حفظ و حراست از بیت المال و زمین‌های ملی یکی از اولویت‌های مهم ماموریتی پلیس است، اضافه کرد: در این رابطه متهمان ضمن اعتراف به جرم ارتکابی، با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان، ارزش زمین‌های ملی کشف شده در این عملیات را برابر اعلام نظر کارشناسان مربوطه ۵۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد.