مدیر آموزش و پرورش شهرستان قشم گفت: وضعیت ۱۹ مدرسه در این جزیره به طور کامل تخریبی است و بازسازی و مرمت آنها به مشارکت فوری مردم و خیرین نیاز دارد.

به گزارش هرمیزان حسین رنجبر گلشواری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: از مجموع ۱۸۰ باب مدرسه (۱۴۲ مدرسه دولتی و ۳۸ مدرسه غیر دولتی) بدون احتساب مراکز پیش دبستانی و مهدکودک ها در سرتاسر این جزیره، ۱۹ باب مدرسه نیازمند نیازمند تخریب و بازسازی است.

وی ادامه داد: امسال ۳۱ هزار و ۵۶۲ دانش آموز بدون احتساب پیش دبستانی در این جزیره تحصیل می کنند که نسبت به سال گذشته نزدیک به ۲ هزار نفر افزایش یافته و باید پنج باب مدرسه جدید در این جزیره احداث شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان قشم با بیان اینکه سرانه فضای آموزشی در این جزیره با ۴.۲۴ متر مربع کمتر از متوسط کشوری و حتی استانی است، توضیح داد: سرانه متوسط و میانگین کشوری به لحاظ آموزشی ۵.۳۳ مترمربع و استاندارد فضای آموزشی در کشور ۸.۳۹ متر مربع تعیین شده است.

رنجبر گلشواری اضافه کرد: با توجه به اینکه ۱۹ مدرسه تخریبی این جزیره هیچگونه مقاومتی در برابر حوادث طبیعی و نظایر آن ندارند، می توانیم با اتخاذ تصمیمات درست و اقدام به موقع از خسارت‌های احتمالی جبران‌ناپذیر و حوادث تلخ در این مدارس سرزمین آب و آفتاب جلوگیری کنیم.

انتهای پیام/