مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم از ادامه روند تراز تجاری مثبت در این منطقه خبر داد و گفت: بیش از ۳۸۰ میلیون دلار صادرات و صادرات مجدد در ۹ ماهه سال جاری از این جزیره انجام شده است.

به گزارش هرمیزان، به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، محسن رضایی‌فر روز چهارشنبه اظهار داشت: از ابتدای سال جاری بیش از ۲۸۴ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار صادرات از محل تولیدات منطقه آزاد قشم به خارج از کشور صورت گرفته است.

وی ادامه داد: همچنین در ۹ ماهه امسال ۹۵ میلیون ۴۰۰ هزار دلار صادرات مجدد از طریق گمرک منطقه آزاد قشم انجام شده است.

مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم اضافه کرد: میزان صادرات و صادرات مجدد منطقه آزاد قشم در ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب بیش از ۸۴ و ۳۴۴ درصد رشد نشان می دهد.

به گفته رضایی فر؛ در مدت یاد شده بیش از ۱۲۹ میلیون دلار واردات قطعی به منطقه آزاد قشم صورت گرفته است.

وی با اشاره به به افزایش میزان صادرات و صادرات مجدد و مدیریت واردات در منطقه آزاد قشم از ابتدای سال جاری، افزود: تراز تجاری منطقه آزاد قشم در ۹ ماهه امسال بیش از ۲۵۰ میلیون دلار است.

مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم خاطرنشان کرد: قیر نفت، سیمان پاکتی، سیگار، ادکلن و ماهی خشک مهمترین محصولات صادراتی به مقصد کشورهای امارات متحده عربی، عمان، سومالی، قطر، هنگ کنگ، عراق و سریلانکا است.

رضایی فر اظهار امیدواری کرد با اجرایی شدن برنامه ریزی هایی صورت گرفته برای توسعه صادرات به بازارهای هدف، شاهد تسهیل و توسعه صادرات در منطقه آزاد قشم تا پایان سال باشیم.

انتهای پیام/