سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری هرمزگان با اشاره به تاکیدهای دولت مبنی بر احیای واحدهای تولیدی غیرفعال، گفت: از ابتدای امسال تاکنون با تلاش‌های صورت گرفته ۲۱ واحدی تولیدی غیرفعال در استان به چرخه تولید بازگشتند.

به گزارش پایگاه خبری هرمیزان، عادل شهرزاد در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید هرمزگان با محوریت بررسی مسائل و مشکلات طرح های راکد و غیر فعال به تفکیک دستگاه های اجرایی و واحدهای تحت تملک بانک ها اظهار داشت: واحدهای تولیدی احیا شده در بخش های کشاورزی، شیلات و صنعت در هرمزگان مشغول به فعالیت هستند.

وی تصریح کرد: احیا واحدهای تولیدی غیر فعال و نیمه فعال با توجه به سیاست های اقتصادی دولت و حمایت ویژه از بخش تولید، به عنوان یکی از اولویت های مهم اقتصادی استان پیگیری و دنبال می شود.

شهرزاد ابراز داشت: برای بسیاری از واحدهای غیر فعال و یا واحدهایی که با ظرفیت پایینی مشغول به فعالیت هستند، سرمایه گذاری های بسیاری صورت گرفته و عدم بهره برداری مناسب از این واحدها موجب هدر رفت منابع می شود.

این مقام مسوول تصریح کرد: بازگشت واحدهای تولیدی غیر فعال و نیمه فعال به چرخه تولید استان هرمزگان موجب افزایش بهره وری، افزایش تولید و ایجاد ظرفیت های جدید اشتغالزایی می شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای استانداری هرمزگان، تاکید کرد: از تمام دستگاه های اجرایی استان انتظار داریم در راستای رفع مشکلات واحدهای تولیدی نسبت به بررسی و پایش مشکلات این واحدها اقدام و نسبت به بازگشت واحدهای راکد به چرخه تولید استان با ارائه راهکار عملیاتی اقدام کنند.

  • منبع خبر : ایرنا