امام جمعه شهرستان قشم گفت: آنچه در چند روز گذشته در قشم به وقوع پیوست، از سوی مردم و فرهنگ قشم نبوده جریان هایی با لیدرهای مشخص آن را رهبری می کنند.

به گزارش هرمیزان به نقل از خبرگزاری فارس، حجت الاسلام غلامرضا حاجبی روز جمعه در خطبه‌های نمارجمعه این هفته قشم بیان کرد: مردم قشم از این رفتارها بیزارند و اینکه کسی پرچم سیدالشهدا یا شهیدشان را آتش بزند برایشان غیر قابل پذیرش است.

وی ادامه داد: باید مشخص شود لیدرهای این افراد از کجا آمده‌اند و حمله به نهادهایی که حامی مردم هستند، خود نشانگر اهداف برنامه ریزی شده آنان است.

خطیب جمعه قشم با بیان اینکه در هیچ حادثه‌ای نباید اقتدار نیروهای انتظامی از میان برود، اظهار داشت:  نیروی انتظامی که عبور و مرور مرز و ساماندهی راه‌های مواصلاتی و تحویل امنیت را بر عهده دارند قابل ستایش است و اجازه نمی‌دهیم عده‌ای زالوصفت و داعشی با فریب نوجوانان، امنیت مردم و کشور را خدشه دار کند.

وی خطاب به خانواده ها در خصوص لزوم حفظ حجاب و عفاف گفت: حجاب، امری قانونی و شرعی است و توصیه می‌کنیم این وظیفه به بهترین نحو انجام شود و راهی که شهیدانمان برایش خون داده‌اند که همان شرف و عزت زنان و مردان است، از میان نرود.

حجت الاسلام حاجبی تصریح کرد: نباید دانش آموزان از چشمه شبکه‌های معاند سیراب شوند و با تخریب آمبولانس و پرچم‌ها و… دشمن را شاد کنند.

ساماندهی فوری اتباع بیگانه غیرمجاز، مطالبه فوری قشم است

وی ابراز داشت: مطالبه جدی مردم قشم، ساماندهی فوری اتباع بیگانه است و مسئولین باید هوشیار باشند که هم اینک این موضوع تبدیل به مساله امنیتی شده و همه دستگاه‌های سیاسی و نظامی و انتظامی باید پیگیر این موضوع شوند.

امام جمعه قشم ادامه داد: هر اتفاق تلخی ممکن است توسط اتباع بیگانه غیرمجاز در قشم رخ دهد و باید زودتر برای این مشکل فکری اساسی کرد.

از پل خلیج فارس نمی‌گذریم

خطیب جمعه قشم در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: گرچه در چند ماه اخیر و خصوصا دو روز گذشته شاهد افتتاح پروژه‌های مختلف عمرانی در سطح قشم بودیم؛ اما هر پروژه‌ای هم که افتتاح شود، جای پل خلیج فارس را نمی‌گیرد.

وی ادامه داد: پل خلیج فارس یک نیاز اساسی برای قشم است و باید اجرایی شود و امیدواریم این دولت مردمی برای این آرزوی کهن مردم، هر چه زودتر وارد گود شود.

امام جمعه شهرستان قشم اظهار داشت: اقدامات بسیاری خوبی در روستای محروم طولا انجام شد و مسیر این روستا به شکل بسیار خوبی توسط سازمان منطقه آزاد قشم آسفالت شد.

وی ادامه داد: گر چه اعتبارات خوبی برای این روستا و اجرای اتوبان آن انجام شد؛ اما عمق محرومیت این روستا می‌طلبد، اقدامات بیشتری در آن اجرایی شود، تا مردم طعم امید و توسعه را بیش از پیش بچشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه دفاع مقدس سرمشق دفاع بود به همین دلیل عزتمندانه است و عزت ما نتیجه دفاع غیرتمندانه ماست، افزود: برافراشیته شدن عکس سردار دل‌ها جلوی قاتلان ایشان در نیویورک، غیورانه، بایسته و نشانی از ادامه مقاومت است.

حجت الاسلام حاجبی گفت: دیدار با نمایندگان کشورهای مختلف در اجلاس شانگهای و همچنین سازمان ملل و برگزاری باشکوه و پرعظمت اربعین، خشم دشمنان اسلام و ایران اسلامی دنیا را مبهوت خود کرد.

وی اظهار کرد: عظمت این راهپیمایی، خاری در چشم دشمنان بود و امسال این دشمنان دست به کار شدند و وفات غم‌انگیز دختر سقزی را بهانه‌ای کردند برای انکه برخی‌ها این دستاورهای مهم را به انحراف بکشند.

انتهای پیام/