دبیر ستاد اربعین بندرخمیر گفت: موکب شهدای گمنام بندرخمیر نخستین موکب در مسیر زائران اربعین استان های هرمزگان، کرمان، زاهدان و حتی کشورهای افغانستان و پاکستان بوده که به زائران خدمات دهی می‌کند.

به گزارش هرمیزان به نقل از ایرنا، محمد باقرلشتغانی پور روز یکشنبه در بازدید از موکب شهدای گمنام بندرخمیر تصریح کرد: موکب شهدای گمنام فعالیت خود را از ۱۱ شهریورماه در قالب اسکان و تغذیه و توزیع بسته های فرهنگی شروع کرده و در وعده های صبحانه، ناهار، شام و میان وعده از زائران اربعین حسینی پذیرایی می‌کند.

وی بیان داشت: این موکب تا ۳۱شهریورماه جاری به مدت ۲۱روز به زائران اربعین خدمات رسانی خواهد کرد.

دبیر ستاد اربعین شهرستان بندرخمیر با اشاره به فعالیت ها و امکانات موکب اظهار داشت: بسته های فرهنگی تهیه شده که در اختیار زائران قرار می گیرد و نماز جماعت برگزار می‌شود، امکاناتی همچون اسکان، سرویس بهداشتی ، دوش حمام و خدمات پزشکی برای رفاه  حال زائران درنظر گرفته شده است.

لشتغانی پور یادآور شد: موکب شهدای گمنام بندرخمیر، مردمی بوده و به طور قطع کمک های مردمی به موکب برای خدمات دهی بهتر به زائران است.

لازم به ذکراست؛ موکب شهدای گمنام بندرخمیر در بلوار امام و مسجد فاطمه الزهرا (س) مستقر است.

همزمان با حرکت زائران حسینی به سمت مرز شلمچه جهت شرکت در پیاده روی عظیم اربعین موکب داران شهرستان های بندر خمیر، بندرلنگه و پارسیان در مسیر رفت و برگشت از زائران امام حسین (ع) پذیرایی می کنند.

همچنین بیش از ۱۵ موکب از هرمزگان در شهرهای زیارتی کشور عراق مستقر هستند که شامل موکب حضرت علی اکبر (ع) از رودان، موکب قمر بنی هاشم از میناب، موکب حضرت ابوالفضل(ع) از بخش توکهور و هشتبندی، موکب قاسم بن الحسن (ع) از بخش قلعه قاضی، موکب های طلوع ادینه، سید الشهدا و  الشهدا از بندرعباس، موکب های سپاه و هیات رزمندگان، موکب انصارالمهدی از  قشم و یک نانوایی سیار از بخش چارک بندرلنگه با استقرار در شهرهای زیارتی عراق به ویژه کربلا به ارائه خدمت به زائران حسینی می پردازند.

انتهای پیام/