هشتاد و چهارمین ناوگروه رزمی، اطلاعاتی و عملیاتی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران پس از ماموریت ۸۶ روزه در آب‌های آزاد و بین المللی به میهن بازگشت.

به گزارش هرمیزان، به نقل از روابط عمومی منطقه یکم امامت نداجا، اعضای این ناوگروه در مراسمی با حضور امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش، فرماندهان و خانواده‌های کارکنان ناوگروه در منطقه یکم دریایی امامت بندرعباس مورد استقبال قرار گرفتند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در حاشیه این مراسم گفت: ناوگروه 84 نیروی راهبردی دریایی ارتش با حضور مقتدرانه در عمق اقیانوس‌ها به ویژه حوزه دریای سرخ موفق شد عملیات اسکورت و برقراری امنیت دریایی را در بالاترین سطح ممکن به اجرا دربیاورد و در جایی که توسط نیرو‌های غیر موجه حاضر در منطقه، ایمنی دریانوردی به خطر افتاد، توانستند به یاد همرزمانشان که پیش از این مستقیماً در برابر هرگونه بی‌عدالتی ایستادند دوباره بایستند و 2 شناور بدون سرنشین آمریکایی را توقیف کنند.

امیر دریادار شهرام ایرانی افزود: آمریکا باید بداند اگر در جایی قرار است دریانوردی داشته باشد حتما باید قوانین بین المللی را رعایت کند و بداند جمهوری اسلامی ایران با حضور مقتدرانه در منطقه با هرگونه حرکتی که موجب به خطر افتادن امنیت و ایمنی دریانوردی شود برخورد قاطع و کوبنده خواهد کرد.

وی با بیان اینکه افتخار بزرگ این ناوگروه آن بود که در قعر اقیانوس‌ها به صورت مستقیم و رو در رو، در مقابل شیطان بزرگ آمریکای جنایتکار با استواری و صلابت ایستادگی کرد، گفت: همه این افتخارات نشان از ایمان دریادلان ارتش به کار، تخصص، تسلط و شجاعتشان است و از همه مهم‌تر اتکا به واقعیت و شعار راه ما راه حسین (ع) است صورت پذیرفت.

فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: نیروی دریایی راهبردی ارتش در لحظه بیش از 64 کشتی جمهوری اسلامی را با اقتدار تحت اسکورت قرار داده است و به صورت کاملا مجهز بر روی واحد‌های شناور حضور مقتدرانه دارد.

هشتاد و چهارمین ناوگروه رزمی اطلاعاتی عملیاتی نیروی دریایی راهبردی ارتش به سرفرماندهی ناوشکن تمام ایرانی جماران، 86 روز به اسکورت کشتی‌های تجاری و نفتکش جمهوری اسلامی ایران و همچنین حفظ منافع میهن عزیزمان در آب‌های آزاد، پرداخت.

انتهای پیام/