عضو شورای روستای سایه خوش گفت: بنیاد مسکن از دو هفته قبل عملا تمامی کارها در سایه خوش را متوقف کرده و مردم از این وضعیت بسیار نگران و ناراحت هستند.

به گزارش هرمیزان به نقل از فارس بیابان رو عضو شورای روستای سایه خوش اظهار کرد: بنیاد مسکن بدلیل ابلاغ نشدن اعتبارات زلزله از سوی دولت دو هفته‌ای است که تمامی خودروها و پیمانکاران خود را از سطح روستا جمع کرده و رفتن بنیاد مسکن سبب نگرانی عمیق مردم شده است.

وی افزود: هفته گذشته با همراهی آقای جباری نماینده مردم غرب هرمزگان در سازمان برنامه و بودجه حضور پیدا کردیم و در آن جا با پیگیری ایشان مقرر شد تا نامه اعتبارات سریع‌تر به هیأت وزیران ارسال شود که همان روز اطلاع دادند که نامه سازمان برنامه و بودجه به هیأت وزیران ارسال شده است.

به گفته بیابان رو، امروز (۱۰ آبان) پیگیر آخرین وضعیت تسهیلات زلزله از طریق استانداری هرمزگان شدم که اعلام کردند هیأت وزیران وام‌ها را تصویب کرده و ظرف چند روز آینده به استان ابلاغ می‌شود.

این عضو شورای روستای سایه خوش همچنین عنوان کرد: آقای جباری نماینده مردم غرب استان به همراه آقای آرامی و آقای رییسی در جلسه با سازمان برنامه و بودجه بشدت از مشکلات زلزله زدگان و از دست رفتن زمان بازسازی منازل مردم در شرایط مناسب هوایی در پاییز و زمستان سخن گفتند و ما امیدواریم که سریع‌تر این تسهیلات در نظر گرفته که شامل ۱۸۰ میلیون توامن وام کم بهره و ۷۰ میلیون تومان کمک بلاعوض است، سریع‌تر به مردم پرداخت شود تا مردم بتوانند تا زودتر به زندگی عادی خود بازگردند.

وی ادامه داد: پی ریزی حدود ۱۷۰ واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن انجام شده و شماری از خانه‌ها نیز به مرحله نصب سازه و دیوارچینی رسیده‌اند اما بنیاد مسکن می‌گوید تا اعتبارات دولت تصویب و به دست ما نرسد، دیگر نمی‌توانیم ادامه دهیم و از حدود دو هفته پیش نیز همه امکانات و تجهیزات خودشان را از روستا بردند که امیدواریم سریع‌تر تسهیلات مصوب دولت پیگیری و در استان ابلاغ شود و بنیاد مسکن دوباره کار ساخت و ساز منازل مردم را از سر بگیرد.

۱۱ تیرماه امسال ۳ زلزله شدید در سایه خوش سبب تخریب صدها منزل مسکونی مردم شد که تنها در سایه خوش ۴۷۰ منزل مسکونی تا ۱۰۰ درصد تخریب شد.

انتهای پیام/