رئیس کل دادگستری هرمزگان از رهایی یک زندانی محکوم به قصاص با تلاش اعضای شورای حل اختلاف زندان بندرعباس خبر داد.

به گزارش هرمیزان به نقل از خبرگزاری مهر، مجتبی قهرمانی اظهار داشت: این زندانی به جرم قتل عمد منتظر اجرای حکم قصاص بود که در نتیجه پیگیری معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان و تلاش اعضای شورای حل اختلاف زندان بندرعباس، خوشبختانه اولیای دم پس از ۵ سال با استناد به عفو و رأفت اسلامی، رضایت خود را اعلام کردند و به این زندانی، حیاتی دوباره بخشیدند.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین از اقدام خداپسندانه اولیا دم این پرونده که با گذشت و ایثار، رضایت خود را نسبت به این زندانی اعلام نمودند، قدردانی کرد.

وی در ادامه ضمن گرامیداشت بیستمین سالگرد تأسیس شوراهای حل اختلاف با تأکید بر اینکه شوراهای حل اختلاف نهادی مردمی و برآمده از بطن جامعه است، اظهار داشت: خوشبختانه در پرتو تدابیر حکیمانه ریاست قوه قضائیه، شوراهای حل اختلاف نقش مؤثری را در حل و فصل منازعات و برقراری صلح و آرامش در مناطق مختلف کشور به ویژه استان هرمزگان ایفا می‌کنند.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان خاطرنشان کرد: شوراهای حل اختلاف استان هرمزگان طی سال‌های اخیر دستاوردهای بسیار خوبی در حوزه عملکرد به دست آورده است که بدون تردید این موفقیت‌ها مرهون تلاش‌های مسئولین، قضات و اعضا و کارکنان این مجموعه است.

انتهای پیام/