مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان گفت: با حضور مسئولان استانی و محلی عملیات اجرایی احداث قطعه گاز محور جناح-مراغ-چارک آغاز شد.

به گزارش هرمیزان، عباس کمالی در حاشیه این مراسم که با نماینده غرب استان در خانه ملت و جمعی از مدیران دستگاه‌ های اجرایی برگزار شد گفت: این محور به طول ۳۰ کیلومتر از شهر جناح شروع و به کریدور بزرگراهی جنوب کشور در محل پل راهدار در کیلومتر ۸۰ بندرلنگه به پارسیان اتصال می یابد.

وی اضافه کرد:  این مسیر جایگزین به طول ۷۵ کیلومتر با مزایای راه اصلی و با تردد آسان و ایمن ، جایگزین راه موجود شهرستان بستک به بندرلنگه و بندر چارک و در نهایت جزیره کیش به طول کلی ۲۳۰ کیلومتر است که باعث کاهش مسیر به طول ۱۵۵ کیلومتر خواهد شد.

وی مزایای این مسیر را علاوه بر کاهش طول مسیر و مدت زمان سفر، کاهش مصرف سوخت ماهانه و کاهش هزینه نگهداری سالانه مسیر مطابق استاندارد جهانی عنوان کرد.

کمالی در ادامه در توضیح مختصات پروژه گفت: در حال حاضر ۱۷ کیلومتر از مسیر تکمیل و مورد بهره برداری قرار گرفته است که تامین اعتبار بخشی از آن از محل اعتبارت استانی و بخشی با مشارکت خیرین بوده که با پیگیری های راه گشای جناب آقای جباری نماینده محترم غرب استان هرمزگان در تامین بخشی از اعتبار احداث قطعه میانی مسیر به طول ۵ کیلومتر از سوی وزارت نفت به مبلغ ۶۰۰ میلیارد ریال، عملیات اجرایی پروژه پس از آیین کلنگ زنی آغاز شد.

انتهای پیام/