رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: دیپلماسی علمی کشور به تمامی اعمالی گفته می‌شود که فعالیت‌های محققان و دیپلمات‌ها متقابلاً در آنها و یکدیگر تاثیر می‌گذارند که این اعمال به طور مستقیم باید منافع دولت را تامین کند.

به گزارش هرمیزان، دکتر غلامعلی جاودان صبح امروز (ششم شهریورماه) در جمع خبرنگاران، افزود: نخستین همایش روسا و مسئولان بین‌الملل دانشگاه‌های کشور با عنوان “دیپلماسی علمی در سیاست خارجی”، با هدف بررسی ظرفیت‌ها و رویکردهای دیپلماسی علمی برگزار شد و در این جلسه ضمن بررسی چالش‌های موجود در جذب دانشجوی خارجی، برقراری روابط علمی و تحقیقاتی و گردشگری سلامت با کشورهای همسایه با نگاه دیپلماسی علمی بحث و تبادل نظر شد.

وی با بیان اینکه برقراری ارتباط با دانشگاه‌های کشورهای همسایه در زمینه همکاری‌های علمی تحقیقاتی از مهمترین برنامه‌های این همایش بود، اظهار کرد: دیپلماسی علمی کشور به تمامی اعمالی گفته می‌شود که فعالیت‌های محققان و دیپلمات‌ها متقابلاً در آنها و یکدیگر تاثیر می‌گذارند که این اعمال به طور مستقیم باید منافع دولت را تامین کند.

دکتر جاودان با بیان اینکه رسیدن به  مرجعیت علمی و ورود فعال به عرصه علم و فناوری دو انتظار مقام معظم رهبری از جامعه علمی است، عنوان کرد: ارتباط بین علم و دیپلماسی در جایی که منفعت علم و منفعت سیاست خارجی به هم می‌رسند، نمود پیدا می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خاطرنشان کرد: جوامع علمی، پژوهشگران از مهم‌ترین سرمایه‌های ملی هستند که می‌توانند در توسعه علم فرامرزی، ثروت‌آفرینی و منفعت کشور نقش‌آفرینی کنند.

انتهای پیام/