به گزارش هرمیزان، مهدی دوستی استاندار هرمزگان و رئیس شورای آموزش و پرورش استان، صبح چهارشنبه در جمع اعضای این شورا، از اقدامات تحولی در حوزه آموزش و پرورش استان خبر داد و اظهار داشت: با همکاری سازمان انرژی اتمی، مدرسهای ویژه صنعت هستهای در هرمزگان تأسیس شده که یکی از اقدامات ماندگار شورای آموزش و پرورش محسوب میشود و میتواند نقشی مؤثر در توسعه منابع انسانی استان ایفا کند.
دوستی در ادامه با اشاره به اهمیت تقویت آموزشهای فنی و تخصصی، گفت: هنرستان تخصصی معدن در بندرخمیر (شهید صابری) ظرفیت مهمی در مسیر تربیت نیروی انسانی ماهر است. باید از توان شرکتهای معدنی استان برای ارتقای کیفیت آموزش، ایجاد فرصتهای بازدید میدانی از معادن و تعامل دانشآموزان با فضای واقعی کار بهرهبرداری شود.
وی از راهاندازی مدرسه تجارت به عنوان یکی دیگر از ضرورتهای آموزشی استان نام برد و افزود: لازم است با مکاتبه با گمرک جمهوری اسلامی ایران و اتاق بازرگانی کشور، زمینه استفاده از ظرفیتهای ملی برای تدوین سرفصلهای درسی و ساختارسازی برای این مدرسه در هرمزگان فراهم شود.
استاندار هرمزگان با تأکید بر نقش آموزش و پرورش در تربیت فکری، اعتقادی و هویتی نسل آینده، بیان کرد: باید پاسخگوی نیازهای فکری دانشآموزان باشیم و آنها را با مبانی انقلاب اسلامی آشنا سازیم. استفاده از ابزارهایی نظیر کتاب «صعود چهل ساله»، برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت و سایر اقدامات پرورشی در این مسیر ضروری است.
وی همچنین با اشاره به عقبماندگی تاریخی در سرانه زیرساختهای آموزشی مرکز استان تصریح کرد: جبران این عقبماندگی نیازمند بسیج همه ظرفیتهای استان است. احداث ۷۰۰ کلاس درس در سال جاری تنها در سایه استفاده از منابع متنوع، بهویژه اجرای طرح مولدسازی امکانپذیر خواهد بود.
دوستی، اجرای کامل سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را وظیفهای جمعی دانست و گفت: همه اعضای شورا باید نسبت به ابعاد مختلف این سند آگاهی یابند و به ساحتهای اعتقادی، عبادی و اخلاقی آن توجه ویژه کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به ضعف میانگین نمرات دانشآموزان استان اشاره کرد و افزود: برگزاری باکیفیت امتحانات نهایی و استمرار تدریس تا آخرین روز سال تحصیلی باید بهصورت جدی دنبال شود.
استاندار هرمزگان همچنین بر توسعه ارتباط بین صنایع و مدارس و بهرهگیری از ظرفیت افراد موفق و جوان استان برای الگوسازی در میان دانشآموزان تأکید کرد و افزود: این ارتباط میتواند انگیزه، امید و افق روشنتری را برای آینده تحصیلی و شغلی دانشآموزان ترسیم کند.
وی در پایان از تلاشها برای تقویت پیوند بین هنرستانها و دانشگاهها خبر داد و گفت: در حال پیگیری طرحی در شورای عالی انقلاب فرهنگی هستیم که بر اساس آن، برخی واحدهای درسی دوره کارشناسی با محتوای هنرستانی ترکیب شود تا مسیر تحصیلی و مهارتی دانشآموزان پیوستگی بیشتری یابد.
انتهای پیام/