تاریخ : شنبه, ۴ مرداد , ۱۴۰۴ Saturday, 26 July , 2025
1

تاخیر ارسال بسته‌های پستی در هرمزگان و توضیح پست

  • کد خبر : 3812
  • 04 مرداد 1404 - 15:57
تاخیر ارسال بسته‌های پستی در هرمزگان و توضیح پست

در پی گلایه‌های گسترده دفاتر پستی و برخی شهروندان از تأخیر در ارسال بسته‌های پستی و محدودیت‌های اعمال‌شده، مدیر روابط عمومی اداره کل پست استان هرمزگان ضمن رد شایعه کاهش خدمات حمل‌ونقل، تأکید کرد که کنترل‌های امنیتی مضاعف و الزامات جدید بازرسی، علت اصلی این تأخیرها است.

به گزارش هرمیزان ، برخی دفاتر پستی هرمزگان در هفته‌های اخیر، نسبت به تأخیر در ارسال مرسولات، افزایش زمان تحویل و اعمال محدودیت در پذیرش بسته‌ها، ابراز نارضایتی کرده‌اند. این نارضایتی‌ها بیشتر به دلیل تصور کاهش ظرفیت حمل‌ونقل یا دپوی مرسولات در مرکز استان بوده است. همچنین برخی شهروندان از بی‌اطلاعی درباره فرایند جدید ارسال، گلایه داشته‌اند و از دفاتر پستی خواستار شفاف‌سازی شدند. دفاتر پستی نیز اعلام کردند که نبود اطلاع‌رسانی کافی درباره دلایل تأخیر، موجب کاهش اعتماد عمومی و نارضایتی ارباب‌رجوع شده است. آن‌ها خواهان دریافت دستورالعمل‌های شفاف و امکان اطلاع‌رسانی مستقیم به مراجعه‌کنندگان شدند تا از سوءتفاهم‌های احتمالی جلوگیری شود.«غلامرضا طیبی»، مدیر روابط عمومی اداره کل پست استان هرمزگان در واکنش به نارضایتی برخی دفاتر پستی از تأخیر در تحویل مرسولات، اعلام کرد: «خدمات پستی در استان طبق روال گذشته در حال انجام است و هیچ‌گونه کاهش در ناوگان حمل‌ونقل مانند کامیون‌ها یا خودروهای باری رخ نداده است.»وی افزود: «با توجه به شرایط خاص امنیتی کشور، تمامی مرسولات پستی پیش از ارسال باید از کانال‌های نظارتی عبور کنند و تحت بازرسی دقیق نیروهای حراست و انتظامی قرار گیرند. این روند باعث افزایش مدت‌زمان ارسال شده، اما برای تأمین امنیت ضروری است.»

طیبی تصریح کرد که تصور دپوی بسته‌ها در پست مرکزی نادرست است: «مرسولات از تمامی دفاتر پستی به مرکز استان منتقل می‌شوند و پس از طی مراحل بازرسی، به مقصد نهایی ارسال می‌گردند. این فرایند ممکن است دو تا سه روز تأخیر ایجاد کند، اما به‌طور منظم در حال انجام است.» مدیر روابط عمومی اداره کل پست استان هرمزگان تأکید کرد دفاتر پستی موظف‌اند ارباب‌رجوع را از این فرآیند مطلع سازند تا درک بهتری از دلیل تأخیر داشته باشند. همچنین گفت که برخی خدمات پستی موازی مانند «تیپاکس» و «دکا‌پُست» نیز در استان فعال هستند، اما روند ارسال از طریق پست دولتی همچنان ادامه دارد و تحت کنترل نهادهای مسئول است. طیبی ضمن اعلام پایداری شبکه پستی و استمرار روند ارسال مرسولات توسط پست هرمزگان، افزود: «اداره کل پست استان از یک طرف با رصد مداوم سامانه پاسخگویی به شکایات و پایش آسیب شناسی و نارضايتی‌های احتمالی مردم از بروکراسی‌های اداری و از طرف دیگر با آگاه ساختن مردم از حقوق و تکالیف خود در تعامل با پست استان، موجبات عدم تبعیض و رعایت حقوق یکسان مردم در استفاده از خدمات پستی را فراهم آورده است».

لینک کوتاه : http://hormizan.ir/?p=3812

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.