باتوجه به ابلاغ قانون جدید انتخابات مجلس شورای اسلامی ، داوطلبان این دوره از انتخابات خیلی زودتر از آن چیزی که فکر می کردند وارد روند انتخابات شدند و باید در روزهای آینده به صورت رسمی خود را برای انتخابات آماده کنند ، قانونی که با شرایط جدید خیلی از معادلات را برای افراد مختلف تغییر داد. بستک نیوز در گزارشی به اختصار به معرفی کاندیداهای احتمالی دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بندرلنگه ، بستک و پارسیان پرداخته است.

به گزارش هرمیزان به نقل از بستک نیوز، باتوجه به ابلاغ قانون جدید انتخابات مجلس شورای اسلامی ، داوطلبان این دوره از انتخابات خیلی زودتر از آن چیزی که فکر می کردند وارد روند انتخابات شدند و باید در روزهای آینده به صورت رسمی خود را برای انتخابات آماده کنند ، قانونی که با شرایط جدید خیلی از معادلات را برای افراد مختلف تغییر داد.

بستک نیوز در گزارشی به اختصار به معرفی کاندیداهای احتمالی دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بندرلنگه ، بستک و پارسیان پرداخته است.

در میان مهمترین گزینه های شنیده شده که تاکنون اسامی آنها دهن به دهن می شود و از نظر نگارنده شرایط داوطلبی را مطابق قانون جدید دارا هستند نام هایی همچون احمد جباری نماینده فعلی و ناصر شریفی نماینده سابق غرب هرمزگان ، بابک تراکمه شهردار اسبق بندرلنگه و معاون اسبق استانداری هرمزگان ، ولی بستان فرماندار سابق بستک ، حجت الاسلام والمسلمین قائدی امام جمعه سابق بستک ، ایوب زارعی شهردار سابق بندرکنگ‌، محمد خدنگ شهردار سابق بندرچارک ، یوسف دیوانی رئیس سابق ثبت اسناد و املاک بستک ، غلامحسین زارعی فرماندار اسبق بندرلنگه و ناصر توکلی ریاست اسبق آموزش و پرورش بستک ، سیدهاشم توانا و محمد زارع زاده از فرهنگیان پارسیان هستند که به اختصار به معرفی هرکدام از این افراد می پردازیم و با نگاهی واقع گرایانه و براساس داده های موجود و بررسی و نظرخواهی از فعالین اجتماعی در هر سه شهرستان به شانس هرکدام در انتخابات پیش رو پرداخته ایم.

۱-احمد جباری؛

احمد جباری [زادهٔ ۱۳۴۶ در روستای فتویه بستک] دارای مدرک کارشناسی ارشد مهندسی عمران از دانشگاه آزاد لارستان ، چهره سیاسی شناخته شده اصولگرا و نماینده حوزه انتخابیه بندرلنگه، بستک و پارسیان در دوره هشتم و دوره نهم و یازدهم مجلس شورای اسلامی است. وی که یکی از باسابقه ترین سیاستمداران استان هرمزگان است . احمد جباری از سال ۸۶ به طور مداوم در همه انتخابات ها شرکت کرده است و در یک آمار قابل توجه در همه انتخابات هایی که به صورت کاندیدا حضور داشته است [وبه تایید شورای نگهبان رسیده است] به عنوان نماینده مردم انتخاب شده است. احمد جباری پس از شکست در دور دوم دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از خالد زمزم نژاد در سال ۹۴ و باطل شدن انتخابات توسط شورای نگهبان به دلیل فشارهای افکار عمومی، در انتخابات میان دوره ای سال ۹۶ داوطلب نشد تا این بار و پس از ۱۰ سال غرب هرمزگان شاهد چهره ای جدید بر روی صندلی سبز مجلس از حوزه غرب هرمزگان باشد.

همه بالاتفاق جباری را فردی قدرتمند و صاحب نفوذ سیاسی بالا در پایتخت می دانند ولی در همین حال نیز از عدم استفاده صحیح از قدرت و نفوذش انتقاد می کنند، فعالین اجتماعی و سیاسی مهمترین ضعف جباری را استفاده بیش از حد از قدرت سیاسی اش برای برخورد با مخالفین می‌دانند و بر این باورند که قدرت و‌نفوذ سیاسی وی به جای برخوردهای سیاسی بی اهمیت ، می تواند در مسیرهای بهتری هزینه شود.
پروژه های مهم جباری به خصوص در بستک در حوزه راه و آب و سرعت بخشیدن به جلسات متعدد وی با معتمدین روستاها و حضور مداومش از ابتدای سال در حوزه انتخابیه از عزم جدی‌ش برای خیز برداشتن برای چهارمین حضور در‌ مجلس خبر می دهند.
جباری در این دوره نیز با توجه به داده های موجود که به دست نگارنده رسیده است و همچنین بررسی میزان رای آوری اش در دوره های مختلف حضورش به عنوان دواطلب [که هر دوره با آرا کمتری نسبت به دوره قبلش به مجلس راه یافته است] ، طوری برمی آید که در این دوره نیز نسبت به دوره های گذشته از آرا کمتری برخوردار خواهد شد ولی به هرحال به عنوان یک شخص سیاسی شناخته شده و در قدرت ، می توان از وی به عنوان یکی از مهمترین شانس های پیروزی در این انتخابات نیز نام برد.

۲- ناصر شریفی؛ ناصر شریفی (متولد ۱۳۵۶، فتویه بستک) دارای مدرک دکتری حقوق عمومی از دانشگاه آزاد تهران مرکز ، وی‌ نماینده مجلس شورای اسلامی در (دوره دهم) از حوزه انتخابیه بندرلنگه، بستک و پارسیان بوده است. ناصر شریفی در انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی در سال ۹۶ توانست به مجلس راه یابد ، وی که فردی جوان ، باانگیزه و مردمدار است برخلاف نظر سیاستمداران استان که وی را اصولگرا می دانند خود را فردی مستقل و وابسته به احزاب خاص نمی داند ، شریفی توانست با حضور در مجلس شورای اسلامی پس از مدتی طولانی پایه گذار مکتب جدید سیاسی در غرب هرمزگان بر پایه اخلاق مداری باشد ، شریفی بر خلاف نماینده های دوره های پیشین هرگز با مخالفان خود با تندی برخورد نکرد و حتی توانست در یک دوره کوتاه سه ساله با یک سیاست درست ، اصولی و حساب شده ، اکثر مخالفین خود را به موافق تبدیل کند . همه صاحب نظران در هر سه شهرستان مهمترین مزیت شریفی در سه سال نمایندگی اش را ایجاد فضای آرام سیاسی در غرب هرمزگان می دانند ولی او در همین مدت کوتاه نیز توانست نهضت چمن های مصنوعی در غرب هرمزگان را از محل مسئولیت های اجتماعی وزارت نفت راه اندازی کند که از مهمترین بندهای کارنامه کاری اوست و امروزه نیز این نهضت در اکثر روستاهای غرب هرمزگان همچنان ادامه دارد. شریفی بعد از رد صلاحیت در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به عنوان عضو هیئت مدیره صندوق بازنشستگی فولاد کشور منصوب شد.

همه صاحب نظران حوزه سیاسی در غرب هرمزگان اذعان دارند باتوجه به روحیه مردمداری شریفی حضور وی می تواند در این دوره کمک بالایی به بالارفتن میزان مشارکت در انتخابات داشته باشد و در این دوره نیز با توجه به داده های موجود که از سه شهرستان به دست نگارنده رسیده است ، درصورت حضور شریفی با توجه به عملکرد و مردم داری و پیوندش با جوانان و تاثیرگذاران در جامعه ، شانس بسیار بالای پیروزی در این انتخابات را برایش متصور شده اند که می تواند رقیب بسیار جدی برای احمد جباری باشد. البته برخی از صاحبنظران بر این عقیده اند که احمد جباری و ناصر شریفی دو قطب مهم این انتخابات هستند که حذف و یا عدم شرکت هرکدام از گزینه ها می تواند فرد پیروز را در همان یک هفته تبلیغات مشخص کند.

۳- بابک تراکمه؛ (زاده ۱۳۵۶ ، بندرلنگه) دارای مدرک کارشناسی مهندسی برق و کارشناسی ارشد فناوری اطلاعات ، تراکمه دارای سوابق مهمی همچون شهردار بندرلنگه ، معاون عمرانی استانداری هرمزگان ، رییس هیات مدیره ومدیرعامل مخابرات هرمزگان، عضو هیات موسس و رئیس دانشگاه آزاد بندرلنگه ، معاون شرکت مخابرات ایران ، عضو هیات مدیره شرکت مخابرات ایران ، عضو هیئت مدیره همراه اول می باشد.
تراکمه یک سیاستمدار خاموش بندرلنگه ای است که هر دوره و در نزدیکی ثبت نام انتخابات مجلس شورای اسلامی نام‌ وی بر سر زبان ها می افتد ولی روز انتخابات اثری از نام‌نویسی وی نیست! حضور تراکمه در انتخابات می تواند پس از سالهای متمادی باعث شود بندرلنگه صاحب یک کاندیدای قدرتمند ، باسواد ، با تحصیلات آکادمیک و همچنین طی کردن سلسله مراتب اجرایی باشد. بابک تراکمه از یک خانواده فرهنگی در‌بندرلنگه است که حضور وی می تواند معادله انتخابات را برای بستکی ها تغییر دهد. و شاید اینبار نماینده مردم غرب هرمزگان از بندرلنگه باشد. باتوجه به داده های موجود که از سه شهرستان به دست نگارنده رسیده است باتوجه به عدم فعالیت سیاسی آشکار تراکمه در غرب هرمزگان وی از سبد رای خوبی در بندرلنگه به دلیل شناخته شدن در این شهرستان برخوردار است ولی برای نماینده شدن کار سختی برای رای گیری از بستکی ها و پارسیانی ها خواهد داشت اما قطعا حضور وی به عنوان یک کاندیدای با وزنه می تواند به جذاب شدن رقابت در این دوره کمک کند و شاید حضور اینبار وی جهت محک زدن خود برای دوره های آینده باشد.

۴- غلامحسین‌زارعی ؛ زارعی اهل دشتی استان بوشهر است و دارای مدرک دکترای علوم سیاسی می باشد. از مهمترین سوابق اجرایی وی می توان به مدیرکل اداره تعاون استان بوشهر ، فرماندار شهرستان دشتستان، سرپرست فرمانداری شهرستان پارسیان، مدیر کل سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر و فرمانداری بندرلنگه اشاره کرد.وی هم اکنون مدیرکل دیوان محاسبات استان گلستان است.
زارعی سه بار تاکنون شانس خود را برای ورود به مجلس برای غرب هرمزگان امتحان کرده است که هر‌دوره نیز به صورت لاکپشتی آرا خود را افزایش می دهد. وی که در برخی روستاهای بندرلنگه از‌محبوبیت بالایی برخوردار است تاکنون در هیچ دوره حضورش در انتخابات نتوانسته آرای قابل قبولی از بستکی ها کسب کند و باتوجه به حضور چند کاندید از بستک در صورت تایید صلاحیت این افراد بازهم به نظر نمی آید بتواند رای خوبی از بستک داشته باشد. مهمترین صاحب نظران و فعالان اجتماعی غرب هرمزگان مهمترین عاملی که کار زارعی را برای پیروزی در انتخابات سخت می کند را غیربومی بودن او در این حوزه می دانند که هربار نیز در‌تبلیغات به پاشنه آشیل وی تبدیل می شود.

۵-ولی بستان ؛ سیاستمدار و سرپرست فرمانداری سابق بستک ، (زاده ۱۳۵۴ شهر بستک) ،دارای مدرک دکتری تاریخ از دانشگاه علوم و تحقیقات تهران ، مهمترین سابقه اجرایی وی قبل از فرمانداری بستک ، ریاست دانشگاه آزاد بستک به مدت ۶ سال و همچنین سابقه عضویت ۱۰ سال در‌ شورای اسلامی شهر بستک را می توان نام برد. بستان در‌مدت ۱۶ ماه که به عنوان فرمانداری بستک مشغول بود به مردمداری معروف بود ، در این مدت به اذعان نزدیکانش مورد بی مهری برخی سیاستمدارن قرار گرفت و نتوانست در پست فرمانداری بستک مانا شود. اکثر نزدیکان بستان یکی از مهمترین دلایل حضور بستان را در انتخابات تغییر مدل سیاست غرب هرمزگان ، از قدرت محوری به مردم محوری می دانند.موضوعی که باتوجه به خوش رویی و مردمداری وی دور از انتظار نیست.

بستان به دلیل حضور ۱۶ ماهه در فرمانداری بستک و همچنین ریاست دانشگاه آزاد در شهرستان بستک کاملا شناخته شده است ولی کار سختی برای گرفتن رای از مردم بندرلنگه و پارسیان دارد.

۶- ایوب زارعی؛ شهردار سابق بندرکنگ ، سیاستمدارِ جوانِ اهل بندرکنگ ، معاون سابق گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم و مشاور فعلی مدیرعامل منطقه آزاد قشم که البته هردوره نام وی برای ثبت نام گفته می شود ولی عملا وی برای ثبت نام حضور پیدا نمی کند. زارعی به واسطه فعالیت اثر گذارش در حوزه میراث فرهنگی و احیا بافت فرهنگی و تاریخی بندرکنگ و تبدیل کردن بندرکنگ به یکی از مقاصد گردشگران مهمترین کارنامه کاری اوست. اما وی موفقیتی که به واسطه آزادی عملی که در شهرداری بندرکنگ داشت را در قشم به دست نیاورد و اخیرا نیز از معاونت گردشگری منطقه آزاد قشم کنار رفت. انگیزه بالا و به روز بودن زارعی در ایامی که متولی شهرداری بندرکنگ بود از دلایل موفقیت وی در این دوران بود. زارعی را معمولا همه مردم غرب هرمزگان می شناسند ولی به نظر نمی آید شانس بالای رای آوری[حداقل] در این دوره داشته باشد. حضور وی باتوجه به فعالیت های اثرگذارش در حوزه گردشگری می تواند انگیزه مشارکت فعالان گردشگری در غرب هرمزگان در انتخابات را افزایش دهد ، عاملی که فعالین گردشگری را بر این می‌دارد که پیروزی زارعی باتوجه به نگاه ویژه اش به این حوزه می تواند زمینه ی انقلاب گردشگری در منطقه بکر غرب‌ هرمزگان را ایجاد کند.

۷- محمد خدنگ؛ شهردار سابق بندرچارک ، جوان اهل بخش شیبکوه بندرچارک ؛ شیبکوهی ها معمولا کمتر در دوره های گذشته صاحب کاندیدا بوده اند و باتوجه به قراوت و نزدیکی فرهنگی به مردم بستک بیشتر حامی کاندیدای بستکی بوده اند، خدنگ شهردار موفق دوره گذشته بندرچارک است ، اگر قدمی در بندرچارک بزنید مردم این شهر به جز نیکی چیزی از وی یاد نمی کنند، خدنگ که دوران شهرداری اش همزمان با نمایندگی ناصر شریفی در مجلس بود معمولا وی را همراه با شریفی می دانستند که حتی همین موضوع نیز باعث شد در دوره جدید موضع گیری هایی علیه وی انجام بگیرد ولی حضورش در انتخابات و ورود به رقابت می تواند شائبه همراهی با ناصر شریفی را کمرنگ کند ، البته باتوجه به داده های اطلاعاتی ما و باتوجه به کمتر شناخته شده بودن وی در بستک و پارسیان بعید به نظر می رسد تا آخر بماند و احتمالا به نفع یکی از داوطلبان کناره گیری خواهد کرد و یا ممکن است در صورت عبور از فیلتر شورای نگهبان خودش را در این دوره محک بزرگی بزند تا شاید در آینده شیبکوهی ها با حضور وی در صحنه بتوانند دارای یک نماینده جوان و با انگیزه شوند.

۸-یوسف دیوانی ؛ دیوانی اهل روستای دیوان از توابع شهرستان بندرلنگه می باشد. وی کارشناسی ارشد حقوق عمومی دارد و از سوابق وی می شود به ۱۳ سال ریاست اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان بستک اشاره کرد. وی همچنین روزنامه نگار و از اصحاب رسانه هرمزگان می باشد.
دیوانی یک سیاستمدار ماخوذ به حیا است اما وی در ائتلاف اصلاح طلبان که در برابر ناصر شریفی در سال ۹۶ انجام شد به دلیل اینکه خروجی ائتلاف نبود و به نتیجه ائتلاف تن در نداد عملا به پیروزی ناصر شریفی در آن انتخابات کمک بزرگی کرد و با ماندنش در انتخابات آن سال و‌کسب حدود ۱۹ هزار رای آنهم از‌بندرلنگه معادلات اصلاح طلبان را تغییر داد و موسوی نتوانست پیروز آن انتخابات شود. دیوانی در دوره پیشین مانند بسیاری از افراد سرشناس نتوانست از فیلتر شورای نگهبان رد شود و البته هنوز هم رسما ورود خود را به انتخابات امسال اعلام نکرده است ولی باتوجه به اقبال مردم بندرلنگه به وی حضورش می تواند به جذاب شدن انتخابات کمک کند و باتوجه به بررسی رای آوری اش در سه شهرستان می شود وی را یکی از اضلاع قوی این انتخابات برآورد کرد.

۹-حجت الاسلام والمسلمین قائدی امام جمعه سابق بستک؛ وی زاده ۱۳۵۳ و اصالتا اهل شهرستان لامرد استان فارس است. از مهمترین سوابق اجرایی که در سایت ها و رسانه ها وجود دارد می توان به رئیس اداره تبلیغات بندرلنگه و امام جمعه شهرستان بستک اشاره کرد ، که احتمالا قائدی به پشتوانه کار در دو شهرستان بندرلنگه و بستک پا به عرصه انتخابات گذاشته است. قائدی در مدت حضورش در بستک به مردمداری مشهور بود و به گفته برخی افرادی که وی را در بندرلنگه نیز می شناختند در آن زمان که در بندرلنگه بوده است نیز رابطه خوبی با مردم داشته است ولی به نظر نمی آید باتوجه به غیربومی بودن وی و سابقه ناموفق حضور افراد غیربومی در انتخابات های غرب هرمزگان بتواند رای خوبی از مردم این دوشهرستان بگیرد. و باتوجه به اصالتش قطعا شرایط بسیار سخت تری برای رای آوری در پارسیان نیز خواهد داشت. از این رو به نظر نمی آید حضور قائدی در انتخابات غرب هرمزگان در صورت حضور افراد بالا بتواند معادلات فرد پیروز را تغییر دهد.

۱۰-ناصر توکلی ؛ [زاده روستای هرنگ ، شهرستان بستک] دارای مدرک کارشناسی ارشد تاریخ ایران اسلامی و اهل هرنگ شهرستان بستک می باشد. از سوابق اجرایی توکلی می توان به ، عضو شوراهای اسلامی و شورای استان ، مدیریت آموزش و پرورش شهرستان بستک ،  سخنگوی شورای اسلامی استان و مشاور مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان، مشاور معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی مدارس کل کشور اشاره کرد. ناصر توکلی را در گذشته همه با نام احمد جباری می شناختند و او را یکی از مهمترین نزدیکان وی می دانستند ولی اون نیز مانند ناصر شریفی چندی پس از کار با جباری ، با وی دچار اختلاف شدید شد ، اختلاف توکلی با جباری از روزی شروع شد که فشارهای گروهی و سیاسی به منظور خط کشی بین افراد در آموزش و پرورش بستک پررنگ شد و توکلی در آن روزها به دلیل مقاومت در برابر این فشارها از آموزش و پرورش بستک کنار گذاشته شد و همین عامل نیز باعث شد تا توکلی در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در مقابل جباری کاندیدا شود و ۴۱۱۳ رای از مردم دریافت نماید. رایی که اکثر صاحبنظران متعلق به سبد جباری در آن سال می دانستند و تحلیل اکثر آنها این است که اگر توکلی در سال ۹۴ کاندیدا نمی شد شاید با ریختن آرای او به سبد جباری نتیجه آن انتخابات به دور دوم کشیده نمی شد تا جباری در سومین حضور خود در مجلس متحمل شکستی سنگین شود! توکلی در انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی در سال ۹۶ نیز نام نویسی کرد که پس از اعلام تایید صلاحیتش از ادامه حضور در انتخابات انصراف داد ولی در انتخابات سال ۹۸ نام نویسی نکرد ، وی حالا بعد از یک دوره غیبت و با پشتوانه عبور دوبار از فیلتر شورای نگهبان برای بار سوم خود را محک میزند.

۱۱- سیدهاشم توانا: [سید هاشم توانا زاده ۱۳۶۳، چاهبنارد بستک] دارای مدرک دکتری معماری از دانشگاه آزاد تهران ، استاد دانشگاه ، محقق ، پژوهشگر و فعال اقتصادی حوزه پوشاک که همواره و از ابتدای جوانی علاقمند به حضور در عرصه سیاست بوده است ، توانا از جمله سادات گوده است که عمده شهرتش را از مرکزیت دینی اجدادش در منطقه گوده بستک گرفته است ، سیدهاشم را می توان جوانترین کاندیدای دوره های گذشته لقب داد که پایه ثابت همه دوره ثبت نام ها برای انتخابات مجلس شورای اسلامی از سال ۹۴ تا امروز بوده است و فقط در همان سال ۹۴ توانست از فیلتر شورای نگهبان عبور کند که در آن انتخابات جنجالی هم بیش از ۱۳ هزار رای کسب کرد ، سید هاشم توانا اولین شخصی بود که به صورت رسمی ورود خود را به انتخابات غرب هرمزگان اعلام کرد که البته و در ظاهرِ قانون جدید انتخابات به نظر می رسد شرایط سختی برای عبور از پیش ثبت نام داشته باشد.

توانا سیاستمداری است که در هر دوره ، خصوصا در انتخابات های ریاست جمهوری در یک سمت ایستاده است ، روزی دست بند سبز اصلاحات به دست دارد و روزی با پرچم بنفش میزبان ستادهای روحانی در دولت اعتدال است و به هر طنابی برای رسیدن به جایگاه سیاسی اش چنگ می زند ، سید هاشم توانا در آخرین تغییر رنگش در این انتخابات نیز مسئول یکی از ستادهای رئیسی در هرمزگان بود که به واسطه حکم ستادش توانست چند صباحی به عنوان مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های استان هرمزگان به صورت کج دار و مریز پستی اجرایی از دولت دریافت کند.

سیدهاشم توانا امیدوار است امسال به واسطه نزدیکی به دولت مردمی و ارتباطات تازه اش، بتواند شورای نگهبان را متقاعد کند که صلاحیتش را تایید کنند تا برای دومین بار بتواند خود را محک بزند. توانا می داند باتوجه به شرایطش فیلتر مهمی به نام شورای نگهبان در برابر کاندیداتوری اش وجود دارد.

اکثریت صاحب نظران سیاسی در غرب هرمزگان اعتقاد دارند حضور توانا می‌تواند به ضرر کاندیدای بستکی باشد و و حضورش به نفع کاندیدای لنگه یا پارسیان می شود اتفاقی که در سال ۹۴ نیز افتاد ، اما با نگاه واقع بینانه باید گفت در صورت حضور افراد بالا به خصوص از بستک نمی شود دورنمای پیروزی را برای وی متصور بود.

۱۲– محمد زارع زاده ؛ [زاده ۱۳۵۲ روستای هشنیز پارسیاندارای مدرک دکترای روان شناسی ، معلم و پژوهشگر اهلشهرستان پارسیان ، غربی ترین شهرستان هرمزگان ، همیشه پارسیانی ها خطرناک ترین حریف بستکی ها در انتخابات ها بوده اند و میلیمتری شکست خوردند ، رحمانی و نصوری دو کاندیدای پارسیانی بودند که در یک قدمی پیروزیدر دوره مختلف انتخابات در غرب هرمزگان بوده اند و زارع زاده نیز با علم به این موضوع قرار است وارد گود انتخاباتشودزارع زاده علاقمند به حضور در عرصه سیاست است و از سالها پیش در این حوزه فعال بوده است و چندبار قصدورود به این عرصه را داشته است ، وی حتی در انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه مرکز کاندیدا می شود که ازتایید صلاحیت ها عبور نمی کند و در دوره پیشین شورای شهر بندرعباس نیز کاندیدا بوده است که در این رقابت نیز موفقنمی شود.

زارع زاده به گفته خودش فردی مستقل است ولی وی باتوجه به پیشینه همکاری با سیدعبدالله حسینی و خالدزمزم نژاد درانتخابات های پیشین ، امیدوار است در صورت حضور در مرحله پایانی انتخابات از حمایت همه جانبه اصلاحات در غربهرمزگان برخوردار شود.

وی هدف از حضورش در عرصه انتخابات را نظارت بر اجرای دقیق قوانین و مصوبات مجلس و دولت در کشور و ارائه طرحهای لازم جهت حل مشکلات و تامین خواسته های مردم کشور و بویژه استان و مخصوصا غرب هرمزگان و پیگیریمطالبات عمومی چون توسعه زیرساخت ها، توسعه نیروی انسانی، اشتغال و مسکن جوانان، مسائل بنادر و توسعهآنها،راه، آب و … می داندزارع زاده می داند که کار سختی برای رقابت خصوصا با کاندیدای قدر بستکی دارد و اگرنتواند در انتخابات [درصورت تایید صلاحیتاصلاح طلبان را به حمایت از خود متقاعد کند ، باتوجه به عدم فعالیتسیاسی مداوم و اثرگذارش در سالهای گذشته در سه شهرستان و عدم شناخت کافی از وی ، نمی شود موفقیتی درانتخابات برایش متصور بود.

و اما نکته پایانی؛
تجربه حضور پرنگ جریانات و احزاب شناسنامه دار مانند اصلاح طلبان و اصولگرایان در انتخابات های محلی جوامع کوچک ، خصوصا مناطق کم برخوردار همچون غرب هرمزگان نشان داده است این جریانات با بزک کاندیدای خود به دنبال اهداف از پیش تعیین شده جریان خود در پایتخت هستند و عملا به فکر توسعه و پیگیری امورات منطقه نیستند و بلافاصله پس از راه یابی کاندیدای مد نظر خود به مجلس منطقه را رها می کنند و با فشار به نماینده خود در پی تحقق اهداف خود می روند.

مردم بافرهنگ و ریزبین غرب هرمزگان پس از برگزاری ۱۱ دوره انتخابات مجلس به این نتیجه رسیده اند جریان‌های سیاسی مانند اصلاح طلب واصولگرا دیگر حنایشان در جامعه کوچک‌ما رنگی ندارد و آنچه برای مردم به عنوان یک اصل مهم مد نظر خواهد بود عملکرد ،رفتار و منش ، آگاهی فرد در حوزه تعامل با مردم ، شناسایی مشکلات و ظرفیت ها و یکسو کردن جامعه به سوی توسعه و آبادانی است.

باید در نظر داشت مطالب بالا باتوجه به داده های امروز نگاشته شده و همه این مطالب نظرات تنی چند از فعالین اجتماعی سه شهرستان است و همه صاحبنظران معتقدند شرایط انتخابات در یک هفته تبلیغات و روز انتخابات عوض می شود و تا لحظه آخر سیب به هوا پرت شده انتخابات چندین چرخ میخورد تا به زمین برسد.

انتهای پیام/