مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بستک از ممنوعیت جابه جایی هرگونه پاجوش در راستای مهار و مقابله با آفت سرخرطومی حنایی خرما خبر داد.

به گزارش هرمیزان، سعدالله رحمانی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بستک از ممنوعیت جابه جایی هرگونه پاجوش در راستای مهار و مقابله با آفت سرخرطومی حنایی خرما خبر داد و گفت: باغداران و شهروندان عزیز، با توجه به شیوع آفت بسیار خطرناک سرخرطومی حنایی خرما از انتقال و جابجایی نهال خرما بدون مجوز جهاد کشاورزی بستک خودداری نمایند.

وی تأکید کرد: با توجه به شیوع آفت بسیار خطرناک سرخرطومی حنایی خرما در بعضی از مناطق شهرستان، از انتقال و جابجایی پاجوش خرما (نهال یا تیم خرما) در داخل شهرستان و خارج از شهرستان بدون مجوز و تأییدیه جهاد کشاورزی اجتناب نمایند.

به گفته وی، مهمترین علت شیوع این آفت از طریق انتقال پاجوش خرما از مناطق آلوده به سایر مناطق بوده است؛ آفتِ سرخرطومی حنایی نوعی سوسک جونده به رنگ قرمز مایل به حنایی تا قهوه‌ای تیره است، این حشره با ایجاد تونل در درخت خرما و تغذیه از پنیر خرما موجب خشک شدن درخت می‌شود.

در حال حاضر منطقه گچویه فرامرزان، لار، گراش، خنج، فیشور، قیر و کارزین، لاورخشت، هماگ بندرعباس، دشتی پارسیان، جیرفت و منوجان درگیر این آفت هستند.

انتهای پیام/