مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: عملیات اطفا حریق ۱۳ فروند لنج طعمه حریق در اسکله صیادی بندر سلخ جزیره قشم همچنان ادامه دارد.

یه گزارش هرمیزان، مهرداد حسن‌زاده عصر شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: در این حادثه آتش سوزی ۱۳ فروند لنج صیادی بین ۴۰ تا ۱۰۰ درصد، یک دستگاه خودروی چینی تیگو، ۱۰ دستگاه موتور سیکلت و بخشی از سایه بان این اسکله صیادی دچار حریق شد.

وی ادامه داد: مهار این حریق توسط ۶۰ آتش نشان، نیروهای نظامی و مردم جامعه محلی با ۱۱ دستگاه ماشین آتش نشانی از ایستگاه های سطح جزیره قشم و بندر خمیر ادامه دارد و هنوز آتش به صورت کامل مهار نشده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان توضیح داد: براساس برآوردهای اولیه بیشترین حجم آتش در عرشه لنج‌ها بوده و آتش‌سوزی نیز اکنون در مراحل پایانی قرار دارد که انتظار داریم تا دقایقی دیگر به طور کامل مهار شود.

حسن زاده یادآور شد: در حال حاضر آتش در تعدادی از لنج ها مهار شده و اطفا آتش در ۲ فروند لنج چوبی که از اسکله فاصله دارند نیز با حضور آتشنشانی، دستگاه های نظامی و یک فروند شناورهای آتش خوار در حال انجام است.

وی اضافه کرد: علت وقوع این حادثه از سوی کارشناسان در دست بررسی است.

پیش از این نیز پنج فروند لنج باری و تجاری از جنس چوب به ترتیب در هشتم اردیبهشت و شانزدهم مهرماه سال جاری در اسکله بهمن جزیره قشم، طعمه حریق شده بودند.

بندر سلخ در ساحل جنوبی جزیره قشم با آبراهه بین‌المللی خلیج فارس پنج مایل دریایی فاصله دارد.

جزیره قشم با وسعت ۱۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : ایرنا