۹۷ نفر از داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در هرمزگان تایید صلاحیت شدند که معادل ۵۷ درصد داوطلبان انتخابات آینده در این استان است.

به گزارش هرمیزان، چهار نماینده فعلی شورای اسلامی استان هرمزگان از جمله احمد مرادی، محمد آشوری، حسین رییسی و احمد جباری تایید صلاحیت شدند و منصور آرامی پنجمین نماینده فعلی این استان در انتخابات شرکت نکرد.

در حوزه مرکزی استان هرمزگان به مرکزیت بندرعباس در مجموع ۵۴ داوطلب تایید صلاحیت شده‌اند که معادل ۴۷.۳ درصد داوطلبان است و ۲۹ نفر معادل ۲۵.۴۴ درصد رد صلاحیت شدند.

در این حوزه صلاحیت هفت نفر ( ۶.۱۴ درصد) احراز نشد و ۹ نفر معادل ۷.۸۹ درصد شرایط لازم را نداشتند و یک نفر نیز پیش از بررسی صلاحیت‌ها، انصراف خود را اعلام کرد.

«طبق بررسی‌های خبرنگار ایرنا افراد شاخصی که در هرمزگان رد صلاحیت شده باشد، وجود ندارد.»

در حوزه غرب استان هرمزگان به مرکزیت بندرلنگه نیز ۱۹ داوطلب (۴۱.۳ درصد) تایید صلاحیت شدند و صلاحیت ۴۳.۴ تایید نشد و صلاحیت ۱۵.۳ درصد داوطلبان این حوزه تایید نشد و یک نفر نیز انصراف داد و یک داوطلب دیگر پس از رد صلاحیت توسط هیات اجرایی، موضوع را پیگیری نکرد.

همچنین در حوزه شرق هرمزگان به مرکزیت میناب هم ۲۴ داوطلب ( ۶۲ درصد) از سوی هیات نظارت تایید صلاحیت شدند و ۶ نفر ( ۱۵ درصد) رد صلاحیت شدند. همچنین در این حوزه صلاحیت ۹ نفر (۲۳درصد ) احراز نشده است.

از مجموع ۹۷ داوطلب تایید شده در سطح استان، ۱۱ کاندیدای زن شامل هفت نفر در بندرعباس، ۲ نفر در میناب و ۲ بانوی دیگر در بندرلنگه هستند.

کاندیداهای شاخص تایید صلاحیت شده هرمزگان

۱- عباس امینی‌زاده شهردار سابق بندرعباس با گرایش سیاسی اصول‌گرا

۲- حسین هاشمی تختی استاندار و نماینده اسبق با گرایش سیاسی اصول‌گرا

۳- سید عبدالکریم هاشمی نخل ابراهیمی گرایش سیاسی اصول‌گرا،

۴- سیدهاشم توانایی گرایش سیاسی اصلاح طلب،

۵- اسحاق عامری گرایش سیاسی نامشخص

۶- خانم‌ها فاطمه جراره رییس سابق شورای شهر بندرعباس با گرایش اصول‌گرا

۷- نازنین شیبانی معاون سابق استانداری هرمزگان با گرایش اصول‌گرا

براساس اعلام ستاد انتخابات؛ داوطلبانی که عدم تایید و عدم احراز صلاحیت شده‌اند می‌توانند از ۱۷ تا ۱۹ دی‌ماه شکایت خود را به صورت غیرحضوری به شورای نگهبان ارسال کنند تا مورد بازبینی قرار گیرد.