مدیر کل بیماری‌های مرکز بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در اجرای طرح واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال تاکنون بیش از ۱۱۶ هزار کودک زیر ۵ سال هرمزگانی واکسینه شدند.

به گزارش هرمیزان، فریده فخاری در جمع خبرنگاران، با ذکر این نکته که مرحله نخست طرح واکسیانسیون فلج اطفال از شانزدهم تا ۱۹ دی در هرمزگان اجرا شد، اظهار کرد: بیش از ۶۲ درصد کودکان و ۵۴ درصد خانوارهای هرمزگانی در طرح واکسیناسیون فلج اطفال شرکت کردند.

وی عنوان کرد: برای به حداقل رساندن بیماری فلج اطفال، واکسیناسیون سالانه در دو نوبت و به صورت فعال و خانه به خانه صورت می‌گیرد.

مدیر کل بیماری‌های مرکز بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در این مرحله ۱۸۴ هزار و ۳۵۵ کودک زیر پنج سال استان واکسینه می‌شوند.

فخار افزود: مرحله دوم این طرح نیز از چهاردهم تا ۱۷ بهمن ماه امسال اجرا می‌شود و حضور کودکانی که در مرحله نخست هم شرکت کردند الزامی است.

وی بیان کرد: این طرح در مناطق روستایی و حاشیه شهر بندر عباس بصورت خانه به خانه با حضور گروه‌های عملیاتی، و سایر مناطق شهری بندرعباس بصورت حضوری با مراجعه به مراکز و پایگاه‌های بهداشتی نزدیک محل سکونت صورت می‌گیرد.

مدیر کل بیماری‌های مرکز بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در اجرای این طرح هزار و ۴۷۴ گروه عملیاتی دو نفره بهداشتی با به همراه داشتن کارت شناسایی مورد تایید دانشگاه، ۲ هزار و ۶۲۲ نفر از کارکنان دانشگاه و ۷۷۳ داوطلب سلامت برای ریشه کنی فلج اطفال شرکت دارند.

انتهای پیام/