مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سازمان منطقه آزاد قشم از ثبت ورود سه میلیون و ۱۳ هزار و ۴۵۳ گردشگر داخلی و خارجی از ابتدای فروردین تا پایان آذرماه به این جزیره خبر داد.

به گزارش هرمیزان به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، رستم گورانی روز یکشنبه افزود: آمار گردشگران داخلی و خارجی ورودی به بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته ۱۵ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: در مدت یادشده ۹۵۱ هزار و ۱۰۲ نفر از مسیر دریایی وارد بندر مسافری شهید غلامشاه ذاکری سرزمین آب و آفتاب شده اند.

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سازمان منطقه آزاد قشم توضیح داد: از ابتدای امسال تا پایان آذرماه، ۱۵۲ هزار و ۳۴۶ نفر گردشگر نیز از مسیر هوایی و فرودگاه بین المللی قشم به نگین خلیج فارس سفر کرده اند.

گورانی اضافه کرد: در این مدت یک میلیون و ۹۱۰ هزار و پنج نفر مسافر نیز با استفاده از خودروهای شخصی و عمومی از طریق اسکله بندر لافت وارد سرزمین عجایب هفتگانه خلیج فارس شده اند.

به گزارش ایرنا، جزیره قشم دارای ۲۵ مکان طبیعی و بیش از ۲۰۰ محوطه تاریخی است، سرزمین آب و آفتاب این روزها میزبان انبوه مهمانان و گردشگران از اقصی نقاط ایران و مسافران خارجی است.

مردم ایران زمین همه ساله در ایام مختلف با سفر به جزیره قشم به عنوان سرزمین زیبایی‌ها از شگفتی‌های عالم خلقت در قالب سایت‌های مهم گردشگری قشم همچون طولانی ترین غار نمکی جهان، دره ستاره‌ها، دره و تنگه چاهکوه، دره تندیس‌ها، موزه ژئوپارک، چاه‌های تلا و بادگیرهای بندر تاریخی لافت، جزایر ناز، سواحل زیبا، سایت تخم‌گذاری لاک پشت‌های پوزه عقابی، جنگل‌های دریایی حرا، خلیج دلفین‌های هنگام، غارهای خوربس، بام قشم و دهها پدیده دیگر زمین شناختی دیدن می‌کنند.

ارتباط با مردمان شریف و میهمان دوست جزیره قشم، استفاده از خانه‌ های بوم گردی در روستاهای هدف گردشگری، بازدید از موزه لنج سازی گوران، استفاده از سواحل زیبا، خرید از بازارها و مجتمع‌ های تجاری، استفاده از مدارس غواصی برای تماشای شگفتی‌ های زیبای زیر آب، شنا در سواحل و بهره بردن از ورزش‌ های مختلف آبی به همراه خرید صنایع دستی بانوان هنرمند جزیره هم از دیگر امتیازات سفر به این جزیره شگفتی‌ ها است.

سفر به قشم از سه مسیر هوایی (فرودگاه بین‌المللی قشم)، زمینی (سفر با خودروهای شخصی و عمومی از طریق بندر پهل بندرعباس به بندر لافت جزیره قشم توسط شناورهای لندینگ کرافت) و دریایی (از بندر شهید حقانی بندرعباس به بندر شهید ذاکری شهر قشم) امکانپذیر است.

جزیره زیبای قشم با فرصت های عالی تجاری، دارای مساحتی ۲.۵ برابر بزرگتر از سنگاپور و بحرین می باشد.

این جزیره با سواحل آرام و پوشیده از شن های طلایی و غروب منحصر به فرد به عنوان نگین خلیج فارس شناخته می شود.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع استان هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌ های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

انتهای پیام/