استاندار هرمزگان با بیان اینکه از روز نخست بر تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام و احیای واحدهای تولیدی راکد در راستای ایجاد اشتغال پایدار تاکید داشتیم، عنوان کرد: طبق عملکرد تایید شده پس از نظارت تعهدات اشتغال مشخص شد هرمزگان در تحقق تعهدات اشتغال با عملکردی ۱۱۲ درصدی جایگاه نخست کشور را از آن خود کرده است.

به گزارش هرمیزان، مهدی دوستی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن اشاره به سخنان خود در نشست ویدئوکنفرانسی با رییس جمهور اظهار کرد: در آن نشست به طرح یک تا ۹۹ درصد است اشاره کردم که در آن طرح‌هایی که بین یک تا ۹۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، شناسایی و تا بهره‌برداری کامل راهبری می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۵۰۰ واحد تولیدی غیرفعال در بخش‌های کشاورزی، صنعت، معدن و صنوف در دولت سیزدهم احیا و وارد مدار تولید شده است، عنوان کرد: در استان هرمزگان ۳۳۵ پروژه مهم داریم که متوسط پیشرفت آن‌ها ۵۰ درصد است و با تخصیص ۱۱۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات می‌توانیم این طرح‌ها را تکمیل کنیم، چراکه بهره‌برداری از این طرح‌ها در استان می‌تواند برای ۱۲ هزار نفر اشتغال ایجاد کرده و در کوتاه مدت تحول جدی برای هرمزگان رقم بزند.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان با بیان اینکه باید بتوانیم بنگاه‌های اقتصادی را تعریف کنیم که در افزایش تولید ناخالص ملی نقش داشته باشد، اظهار کرد: در سطح ملی پیشنهاد دادیم که تعریف طرح‌ها بر روی زنجیره‌های ارزش منعطف شود و سازمان برنامه و بودجه این طرح‌ها را مشخص کرده و بخش‌هایی که مردم می‌توانند به صورت مستقیم در آن نقش داشته باشند، معرفی شود.

وی همچنین به موضوع اقتصاد دریامحور اشاره و عنوان کرد: باید نقش جوامع محلی در اقتصاد دریامحور به‌طور جدی دیده شود و تلاش کنیم روح اقتصاد دریا را به نظام آموزشی و بدنه جامعه بدمیم.

استان هرمزگان با دارا بودن بیش از یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر مرز دریایی از سواحل شرق استان (جاسک) در دریای عمان تا سواحل نیلگون خلیج‌فارس در شرق استان (پارسیان) و برخورداری از جزایر ۱۴ گانه خلیج‌فارس، یکی از مهم‌ترین و راهبردی‌ترین استان‌های ایران است.

انتهای پیام/