مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان با اشاره به اعلام سازمان هواشناسی و بارش باران، از صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در این استان خبر داد.

به گزارش هرمیزان، مهرداد حسن‌زاده روز یکشنبه در این خصوص گفت: بر اساس اعلام سازمان هواشناسی با ورود یک سامانه بارشی به استان، هشدار سطح نارنجی هواشناسی صادر شد.

وی افزود: این سامانه بارشی بیشتر در مناطق شمالی و شرقی استان فعال خواهد بود و از اوایل صبح امروز یکشنبه تا پایان روز دوشنبه هفتم اسفند ادامه خواهد داشت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت‌: نوع مخاطره این سامانه شامل رگبار باران و رعد و برق گاهی تند باد لحظه ای با احتمال تگرگ با تاکید بر مناطق خشکی خواهد بود.

وی تصریح کرد: منطقه اثر سامانه اکثر مناطق استان از جمله حاجی آباد، رودان، میناب، بندرعباس، قشم دریایی، سیریک، بشاگرد و جاسک خواهد بود.

حسن‌زاده گفت: اثر مخاطره احتمال این سامانه، سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی، آبگرفتگی معابر عمومی، جاری شدن روان‌آب، احتمال خسارت در اثر تندباد لحظه ای، احتمال خسارت به محصولات کشاورزی خواهد بود.

وی ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی و امدادی باید آمادگی داشته باشند همچنین مردم از توقف در بستر و حاشیه رودخانه ها پرهیز کنند، احتیاط در عبور از مسیل ها، خودداری از صعود به ارتفاعات و چرای دام در مناطق مرتفع عدم فعالیت‌های کوه نوردی، محافظت از محصولات کشاورزی و احتیاط در ترددهای جاده‌ای اطمینان از استحکام سازه های سبک نیز مورد تاکید است.